Thercon verbetert communicatie met klanten dankzij genesisWorld CRM!

14/02/2012 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

Het Aartselaarse Thercon is al vele jaren invoerder en verdeler van vooral het merk General in de Benelux. De KMO heeft 22 mensen in dienst en verdeelt warmtepompen voor onder meer kantoren en winkels, zowel voor residentiële toepassingen als voor projectomgevingen. Thercon implementeerde in oktober 2005 het door Infomat geleverde en geïnstalleerde ERP-pakket DIMASYS|ENT en zette in november 2011 een nieuwe stap voorwaarts. Het bedrijf zag de voordelen van genesisWorld CRM en besloot om ook op dat verhaal in te tekenen.

Thercon koos voor DIMASYS Enterprise, een programma dat binnen het bedrijf wordt gebruikt door een 20-tal mensen.

Infomat heeft afspraak met Guido Hendrickx en Inne Antonissen, respectievelijk verantwoordelijke verkoop en hoofd financiën, om vooral meer te weten te komen over het waarom van de implementatie van het genesisWorld-verhaal.

Guido Hendrickx schetst eerst het hoe en waarom van DIMASYS en de link met genesisWorld:

“We gebruiken het ERP-systeem DIMASYS eigenlijk op de klassieke manier. Dit pakket bezorgt ons een overzicht van onze aankopen en verkopen, en het gidst ons tegelijkertijd bij het beheer van onze voorraad. We breiden dit nu uit met magazijnbeheer, omdat we beschikken over twee magazijnen die met elkaar moeten kunnen communiceren. Ook benamingen en dergelijke moeten bijgevolg overeen komen.”

Inne Antonissen vult aan: “Eigenlijk gebeurt de volledige ‘flow’, van de bestelling tot de verkoop, binnen Dimasys. Enkel de boekhouding doen we tegenwoordig nog met Exact, maar die is uiteraard gekoppeld met DIMASYS.”

Samenwerking

Wat we nog misten binnen DIMASYS, was een uitgebreide CRM-module”, vertelt Guido Hendrickx.

“Als groeiende firma merkten we steeds nadrukkelijker dat optimaal communiceren met de klanten allesbehalve evident is. We hopen begin maart, bij de start van Batibouw, officieel live te gaan met genesisWorld. Net op tijd voor Batibouw, zodat we de follow-up van de daar aangetrokken klanten meteen met het nieuwe pakket kunnen uitvoeren.”

Het hoofd van de verkoop geeft vervolgens wat meer toelichting bij de keuze voor genesisWorld:

“Een database opstellen en up-to-date houden is sowieso al zeer arbeidsintensief. Voor ons is het veel gemakkelijker als de verschillende pakketten kunnen samenwerken. Daarom hebben we beslist om verder te werken met Infomat. Ook de integratie met Microsoft Outlook is, naast de handige lay-out, een belangrijke troef.”

Overzichtelijk

Inne Antonissen legt op haar beurt uit wat de sterkte is van genesisWorld, als uitbreiding van DIMASYS.

“Het handige aan genesisWorld is dat alle communicatie met de klant in één en dezelfde omgeving gebeurt”, legt ze uit.

“Het is daarenboven ook zeer overzichtelijk. Belt er, bijvoorbeeld, iemand naar de helpdesk, dan krijgen we meteen een overzicht van de geschiedenis van diezelfde klant te zien. Op die manier komen we nog beter te weten waar de problemen zitten en kunnen we nóg efficiënter werken dan in het verleden.”

Ook Guido Hendrickx merkt vanuit zijn verkoopverantwoordelijkheid binnen de firma tal van voordelen aan genesisWorld:

“Bijzonder handig is dat de offertes gemakkelijk kunnen worden opgevolgd. Dat zorgt ervoor dat de communicatie met de klanten er alleen maar beter op wordt.”

“Een opmerkelijk voordeel van GenesisWorld is dat je bovendien vanuit de cockpit de taken nog veel verregaander kan personaliseren. Zo kunnen herinneringen om mensen te telefoneren of te mailen gegroepeerd worden. Of nog een ander voorbeeld: zo kan je het onderscheid tussen klanten die al dan niet omzet genereren maken. De vele variabele parameters laten ons bijgevolg toe om links te leggen tussen verschillende klanten. Een geval uit de praktijk maakt duidelijk waar het allemaal om draait. Je wil een lijst genereren van alle architecten van West-Vlaanderen? Geen enkel probleem met genesisWorld. Met slechts enkele muisklikken kunnen we iedereen die deel uitmaakt van die specifieke doelgroep meteen een e-mail of mailing sturen. Op dat vlak vult genesisWorld DIMASYS perfect aan.”

Optimaliseren

Uiteraard horen we graag wat de toekomstplannen van Thercon op het vlak van ERP en CRM zijn.

“Ons doel is om de communicatie met de klanten nog verder te optimaliseren”, geeft Guido Hendrickx nog mee.

“Ook de database zal verder worden verfijnd, onder meer door bijvoorbeeld bepaalde architecten te koppelen aan installateurs. Verkopers op de baan zullen binnenkort ook hun gegevens kunnen raadplegen op hun iPhone of Android-telefoon. Verder hopen we ooit ook te kunnen werken met scanbare barcodes en behoort een webshop zeker tot de mogelijkheden.”

Het laatste woord is voor Inne Antonissen: “DIMASYS|ENT blijft voor ons het belangrijkste programma. Ik denk dat bedrijven zoals het onze tegenwoordig niet meer zonder zo’n ERP-pakket kunnen. Het draait er immers om dat je klanten zo goed mogelijk bedient en dat je tegelijkertijd je interne werking zo efficiënt mogelijk maakt. Dankzij systemen als die van Infomat wordt zowel de opvolging als het verlenen van service optimaal. Laat net dat de zaken zijn waarmee je volgens ons in de toekomst het verschil zult blijven maken.”

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.