Zes op tien Belgische bedrijven aanwezig op Facebook

07/09/2012 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

Niet enkel consumenten vinden hun weg naar populaire sociale netwerk-sites, ook bedrijven maken er meer en meer gebruik van. 59% van de Belgische bedrijven maakt gebruik van Facebook, 39% heeft een Twitter-account, 35% is aanwezig op LinkedIn en 20% gebruikt YouTube. Zo blijkt uit onderzoek van InSites Consulting.


Het onderzoek bewijst dat bedrijven het belangrijk vinden om op sociale netwerk-sites aanwezig te zijn. Dat gebeurt echter niet altijd op een doordachte manier.

Slechts 10% van de bedrijven integreert zijn sociale media-aanpak in de totale bedrijfsstrategie. 15% van de bedrijven is bezig met integratie. 45% is momenteel aan het experimenteren of zet de allereerste stappen op het sociale web. 32% van de Belgische bedrijven doet helemaal niets op de sociale media.

Drie op de tien Belgische bedrijven luisteren naar wat consumenten op sociale netwerk-sites over hen vertellen. Sterk in de lift zit het beantwoorden van vragen via sociale media. Zo geven 68% van de bedrijven aan dat ze vragen of klachten die via sociale media binnen komen, ook steeds behandelen. Amper 22% van de bedrijven uit het onderzoek praat met consumenten mee.

InSites Consulting meent dat de kans reëel is dat in de bedrijfswereld vrij snel een digitale kloof zal ontstaan. Het onderzoek bewijst immers dat bedrijven die vandaag al veel in nieuwe media investeren, dat in de toekomst nog meer zullen doen, zo luidt het.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.