Voedingssector versterkt engagement op gebied van verantwoorde reclame
Comeos, Fevia en UBA hebben een bijkomend engagement voorgesteld met betrekking tot verantwoorde reclame: de Belgian Pledge. Door toe te treden tot de Belgian Pledge verbinden bedrijven zich er toe reclame gericht op kinderen jonger dan 12 jaar, sterk te beperken.
Reclame in de geschreven media, op radio en TV en via het Internet gericht op kinderen zal nog enkel toegestaan zijn voor producten die voldoen aan specifieke nutritionele criteria.
Deze Belgian Pledge komt bovenop de reeds bestaande Reclamecode en is geïnspireerd op de EU Pledge. België is, na Zwitseland en Portugal, het derde Europese land met een nationale pledge.
COMEOS
FEVIA V.Z.W.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.