Vlaanderen vindt zich in OESO-aanbevelingen rond rekeningrijden
Vlaanderen wil namelijk resoluut inzetten op een kilometerheffing om de principes “de gebruiker betaalt” en “de vervuiler betaalt” in de praktijk om te zetten. De Vlaamse overheid kan zich helemaal vinden in de stelling van de OESO dat een volledig geïntegreerd systeem van kilometerheffing voor vrachtwagens én personenwagens de beste oplossing is om mobiliteitssturend te werken, en dus congestie aan te pakken.
Vlaanderen kiest weliswaar samen met de andere gewestregeringen voor een gefaseerde aanpak. Het politiek akkoord tussen de gewesten voorziet in een kilometerheffing voor vrachtwagens vanaf 3,5 ton in 2016. Voor personenwagens wordt voor de zomer 2013 nog een proefproject toegewezen aan een externe partner. Doel is te komen tot een eerlijk fiscaliteit en een efficiënter en duurzamer mobiliteitssysteem, zo luidt het.
VLAAMSE OVERHEID - VLAANDEREN
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.