Beter meetbaar budget met freelance telefonische prospectie

Zo krijgt u makkelijker afspraken in de agenda van uw vertegenwoordiger

Telefonische prospectie is een goede en relatief gemakkelijke manier om nieuwe klanten te vinden, maar wordt nog te weinig systematisch en continu gebruikt. Vertegenwoordigers zijn liever onder de klanten en hebben meestal geen tijd of zin om vaak aan de telefoon te hangen om afspraken te maken en ook interne medewerkers hebben te veel andere dingen aan hun hoofd om alles systematisch te kunnen opvolgen.

Telefonische prospectie is een goede en relatief gemakkelijke manier om nieuwe klanten te vinden, maar wordt nog te weinig systematisch en continu gebruikt. Vertegenwoordigers zijn liever onder de klanten en hebben meestal geen tijd of zin om vaak aan de telefoon te hangen om afspraken te maken en ook interne medewerkers hebben te veel andere dingen aan hun hoofd om alles systematisch te kunnen opvolgen.

Met de volgende tips kunt u als bedrijf meer rendement uit uw telefonische prospectie halen:

  • Stel iemand aan die de prospectie op zich neemt.
  • Zorg voor een goed adressenbestand dat regelmatig wordt aangevuld met contacten die interessant kunnen zijn voor uw bedrijf.
  • Breng tijdens het telefoneren een duidelijke boodschap door kort en bondig te zeggen waar uw bedrijf voor staat en waarom u belt.
  • Luister aandachtig naar uw gesprekspartner en probeer zoveel mogelijk uit het gesprek te halen. Het is aangewezen alle verkregen informatie en commentaar zorgvuldig bij te houden, ook al lijkt het bedrijf u op het eerste zicht niet interessant als prospect.
  • Afspraken legt u onmiddellijk vast in de agenda van de vertegenwoordiger(s).
  • Ten slotte is een zorgvuldige opvolging cruciaal bij prospectie. Probeer elke dag te bellen en bel terug als u dat gevraagd wordt.

Indien u binnen uw bedrijf niet de geknipte persoon vindt om aan telefonische prospectie te doen, kan een freelance afspraakzetter een handige oplossing zijn. Hij weet hoe telefonische prospectie in z’n werk gaat en belt graag rond.

Dankzij een freelancer hoeft u geen personeel in te zetten voor de prospectie, wat tijdswinst en een hogere productiviteit met zich meebrengt. Een freelancer is ook flexibel, en besteedt enkel de tijd die nodig is aan uw prospectie.

Zo is het mogelijk dat hij de ene week 2,5 dagen nodig heeft om de agenda van de vertegenwoordiger vol te krijgen, terwijl dat de volgende week in een dag gebeurd is.

Doordat de freelancer tegelijkertijd met meerdere projecten in verschillende bedrijven bezig is, is zijn werk gevarieerd en raakt hij niet uitgeblust.

Op Freelancenetwork kunt u gratis freelance afspraakzetters contacteren. Bekijk de beschikbare freelancers en mail ze gratis via http://www.freelancenetwork.be/freelancersgezocht/afspraakplanning

Bron: Freelancenetwork