Belgische e-mail marketeers tevreden over hun strategie
Dat e-mail marketing constant onderhevig is aan veranderingen en trends, blijkt uit het feit dat de respondenten continu op zoek zijn naar de beste strategie, waarbij ze een slimme keuze maken tussen verschillende soorten e-mail berichten. Hierbij staan niet alleen conversie, maar ook het opbouwen van een relatie met bestaande contacten centraal.
Het is al langer bekend dat in tijden van economische crisis, bedrijven haast altijd kiezen voor kostprijsefficiënte communicatiemiddelen. In 2013 is de rol van e-mail als kanaal dus ook belangrijk gebleven. Nu de economie stilaan herstelt, brengen de resultaten duidelijk naar voor dat de rol van e-mail marketing nog steeds aan belang zal winnen de binnen de ruime communicatie-mix.
Van de bedrijven die momenteel nog geen e-mail marketing gebruiken, is 57% dit in de toekomst wel van plan. De respondenten die wel e-mail marketing hebben ingezet in 2013, verwachten dat hun budgetten voor e-mail marketing dit jaar zullen stijgen.
E-mail marketing heeft de laatste jaren als kanaal een enorme groei doorgemaakt. In plaats van enkel massa-mailings te versturen, gaan Belgische e-mail marketeers meer en meer focussen op het bouwen van relaties met hun e-mail contacten om aldus een hogere conversie te genereren en nieuwe sales-mogelijkheden te creëren. E-mail marketing zal in kracht en veelzijdigheid groeien.
De invloed van social media zal ook dit jaar blijven groeien. Ook merken we dat het belang van mobile in e-mail design steeds meer aan belang wint. Dat is goed nieuws voor de algemene leeservaring van de contacten in Belgische mailing-lijsten.
FLEXMAIL N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.