“Beloftevolle Ondernemingen van het Jaar 2014” genomineerd
Het in 2007 opgerichte CMOSIS (36 miljoen euro, 69 medewerkers) ontwikkelt geavanceerde beeld-chips en richt zich hoofdzakelijk op wetenschappelijke en industriële toepassingen. Door zijn multidisciplinair team, zijn technologische innovaties en strategische partnerships, slaagt CMOSIS erin om tot de absolute wereldtop te behoren.
Het Gentse chemiebedrijf EMULCO (25 miljoen euro, 16 medewerkers), opgericht in 2005, ontwikkelt en produceert petrochemische, water-gebaserde emulsies en beschikt onder andere over een productievestiging in Maleisië. Dankzij zijn recente ontwikkeling van uiterst complexe water-gebaseerde polymeeremulsies ter vervanging van solventgedragen systemen, heeft Emulco de eerste essenscia “Innovation Award” gewonnen, in samenwerking met BASF. Een nieuwe fabriek is momenteel in aanbouw in Gent.
ICsense (5,7 miljoen euro, 47 medewerkers), opgericht in 2004, ontwerpt geavanceerde microchips op maat voor internationale ondernemingen actief in de medische, automobiel-, aerospace- en industriële sector. Deze microchips worden gebruikt voor sensoruitlezing, aandrijvingen, energiezuinig werken en hoge spanningen. ICsense is vandaag uitgegroeid tot het grootste onafhankelijk ontwerpbedrijf van Europa in analoog, mixed-signals integrated circuits (IC’s).
Showpad (1,1 miljoen euro, 40 medewerkers), dat in 2011 het daglicht zag, opereert als platform om sales & marketing beter op elkaar af te stemmen. Deze start-up, die ook in San Francisco kantoren heeft, zorgt zodoende voor meer productieve sales teams. Bovendien biedt het bedrijf marketing-afdelingen meer inzicht in de doeltreffendheid van hun sales content.
ERNST & YOUNG
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.