Omzetverlies: hoe dicht u de lekken?
Zorg ervoor dat uw winst niet weglekt
Uit onderzoek blijkt dat in de sector van professionele dienstverlening gemiddeld 4 tot 5% van de omzet verloren gaat aan fouten die vermeden konden worden. Fouten in facturen, verspilde tijd aan leveringsproblemen, verkeerd ingevulde urenbriefjes, … het zijn maar enkele voorbeelden van problemen waarmee omzet wordt verloren. Met de kleine marges van tegenwoordig is het echt onvergeeflijk om niet alle gewerkte uren te factureren. Het kan zelfs uw doodsteek worden.
Zodra u zich bewust bent van dit probleem, zijn er allerlei praktische oplossingen om uw inkomsten te beschermen. U kunt veel winnen door goed te kijken naar uw interne processen. Door bijvoorbeeld projectmanagement te integreren met de boekhouding en facturatie dicht u een belangrijk lek en kunt u uw resultaten optimaliseren.
Vijf manieren om uw lekken te dichten
Onze infographic laat u in een oogopslag zien op welke vijf manieren u omzetverlies kunt stoppen. Kort samengevat:
- Definieer duidelijk de scope van uw projecten, zo weet u ook of budgetten worden gerespecteerd.
- Zorg dat u overzicht behoudt over de kortingen die u hanteert: soms zijn ze nodig, maar te veel kortingen kunnen zwaar wegen op uw organisatie.
- Correcte urenstaten: door die dagelijks te laten invullen, vermijdt u al heel wat natte-vingerwerk.
- Zorg dat u alle info voor uw facturatie steeds bij de hand hebt.
- Behoud het overzicht, niet alleen om omzetverlies te voorkomen maar ook om het achteraf te kunnen traceren.
EXACT BELGIUM B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.