Holiday Inn Hasselt huldigt brasserie in
De inhuldiging van de nieuwe brasserie en coffee corner is het sluitstuk van het eerste deel van een volledige renovatie-operatie, die een totaalinvestering van 274.000 euro vergde. De publieke ruimtes en de eerste 45 van de 107 kamers werden inmiddels gerenoveerd. De lobby kreeg als eerste in België het open lobby-concept van InterContinental Hotels Group (IHG) mee, waaronder onder meer het Holiday Inn-enseigne valt.
“Brasserie “De Boulevard” werd ingericht volgens het Best Belgian Brasserie-concept van de PREM Group. Er worden enkel verse en seizoensgebonden producten gebruikt, biologisch geteeld en volgens de fairtrade-concepten. Die gebruiken we in de bereiding van traditionele streekgebonden nationale gerechten met een internationale toets,” aldus hoteldirecteur Filip Caluwaert. De nieuwe brasserie beschikt voorts over twee “wine stations”.
Ook de “We Proudly Serve” Starbucks-coffee corner is een primeur voor de Belgische markt. Een en ander is gevolg van een akkoord dat de IHG rechtstreeks met Starbucks sloot. Een hoek van brasserie “De Boulevard” wordt voor het exclusieve koffiegebeuren gereserveerd.
In de brasserie, die 150 couverts aan kan, kan voorts een afgescheiden ruimte worden ingericht voor eventuele privé-feestjes.
Nieuw concept PREM Group
Het nieuwe open lobby-concept van hotelmanagement-bedrijf PREM Group, dat zijn Belgische zetel in Gent heeft, gaat gestoeld op vijf pijlers, met name Eat/Drink, Connect (gerealiseerd door een E-Bar met voldoende stopcontacten en USB-aansluitingen, de beschikbaarheid van een i-Mac en draadloze printer alsook gratis Wi-Fi doorheen het hele hotel, nvdr.), Relax (een deel van de lobby/brasserie is als Media Lounge ingericht), Transition (via een balie die tekent voor een vlotte interactie tussen personeel en gasten) en, ten slotte, Have Fun. Zo wordt ook de interactie tussen de hotelgasten onderling aangemoedigd door bijvoorbeeld bordspellen ter beschikking te stellen.
Vervolginvesteringen gepland …
“In de komende twee à drie jaar renoveren we de resterende kamers, die over drie verdiepingen liggen verspreid. Tegen 2018 hopen we de hele operatie te kunnen afronden. Met inbegrip van de pas afgesloten eerste fase, zal het investeringsplaatje tot ruim 500.000 euro oplopen,” onthult Filip Caluwaert.
De hotelmanager toont zich overigens niet ontevreden met het voorbije jaar. Holiday Inn Hasselt zette in 2014 een gemiddelde bezettingsgraad van zowat 70% neer, zo luidt het.
… ook in zusterhotel
Aan de Thonissenlaan baat de PREM Group ook driesterrenhotel Holiday Inn Express Hasselt uit. In de komende weken wordt daar de laatste hand gelegd aan een renovatie-operatie ter waarde van om en bij de 300.000 euro. De benedenverdieping werd intussen integraal vernieuwd. Dat is ook het geval voor drie van de vijf kamerverdiepingen. Rond deze tijd worden de laatste van de 89 kamers gerenoveerd.
HOLIDAY INN EXPRESS HASSELT
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.