Holiday Inn Hasselt huldigt brasserie in

10/02/2015 OM 08:51 - Luc Willemijns
D5300729e802d498b248a1bb26954837
Hotelmanager Filip Caluwaert heeft de eerste fase van de renovatie van het Holiday Inn Hasselt afgerond
Viersterrenhotel Holiday Inn Hasselt, dat door de Ierse PREM Group wordt uitgebaat, heeft zijn klassieke restaurant annex bar, omgebouwd tot een trendy brasserie, “De Boulevard” genaamd. Voorts werd in dezelfde ruimte de eerste “We Proudly Serve” Starbucks-coffee corner in het land ingericht. Zowel de brasserie als de coffee corner richten zich ook tot niet-hotelgasten en voorbijgangers.

De inhuldiging van de nieuwe brasserie en coffee corner is het sluitstuk van het eerste deel van een volledige renovatie-operatie, die een totaalinvestering van 274.000 euro vergde. De publieke ruimtes en de eerste 45 van de 107 kamers werden inmiddels gerenoveerd. De lobby kreeg als eerste in België het open lobby-concept van InterContinental Hotels Group (IHG) mee, waaronder onder meer het Holiday Inn-enseigne valt.

“Brasserie “De Boulevard” werd ingericht volgens het Best Belgian Brasserie-concept van de PREM Group. Er worden enkel verse en seizoensgebonden producten gebruikt, biologisch geteeld en volgens de fairtrade-concepten. Die gebruiken we in de bereiding van traditionele streekgebonden nationale gerechten met een internationale toets,” aldus hoteldirecteur Filip Caluwaert. De nieuwe brasserie beschikt voorts over twee “wine stations”.

Ook de “We Proudly Serve” Starbucks-coffee corner is een primeur voor de Belgische markt. Een en ander is gevolg van een akkoord dat de IHG rechtstreeks met Starbucks sloot. Een hoek van brasserie “De Boulevard” wordt voor het exclusieve koffiegebeuren gereserveerd.

In de brasserie, die 150 couverts aan kan, kan voorts een afgescheiden ruimte worden ingericht voor eventuele privé-feestjes.

Nieuw concept PREM Group

Het nieuwe open lobby-concept van hotelmanagement-bedrijf PREM Group, dat zijn Belgische zetel in Gent heeft, gaat gestoeld op vijf pijlers, met name Eat/Drink, Connect (gerealiseerd door een E-Bar met voldoende stopcontacten en USB-aansluitingen, de beschikbaarheid van een i-Mac en draadloze printer alsook gratis Wi-Fi doorheen het hele hotel, nvdr.), Relax (een deel van de lobby/brasserie is als Media Lounge ingericht), Transition (via een balie die tekent voor een vlotte interactie tussen personeel en gasten) en, ten slotte, Have Fun. Zo wordt ook de interactie tussen de hotelgasten onderling aangemoedigd door bijvoorbeeld bordspellen ter beschikking te stellen.

Vervolginvesteringen gepland …

“In de komende twee à drie jaar renoveren we de resterende kamers, die over drie verdiepingen liggen verspreid. Tegen 2018 hopen we de hele operatie te kunnen afronden. Met inbegrip van de pas afgesloten eerste fase, zal het investeringsplaatje tot ruim 500.000 euro oplopen,” onthult Filip Caluwaert.

De hotelmanager toont zich overigens niet ontevreden met het voorbije jaar. Holiday Inn Hasselt zette in 2014 een gemiddelde bezettingsgraad van zowat 70% neer, zo luidt het.

… ook in zusterhotel

Aan de Thonissenlaan baat de PREM Group ook driesterrenhotel Holiday Inn Express Hasselt uit. In de komende weken wordt daar de laatste hand gelegd aan een renovatie-operatie ter waarde van om en bij de 300.000 euro. De benedenverdieping werd intussen integraal vernieuwd. Dat is ook het geval voor drie van de vijf kamerverdiepingen. Rond deze tijd worden de laatste van de 89 kamers gerenoveerd.

D5300729e802d498b248a1bb26954837
Hotelmanager Filip Caluwaert heeft de eerste fase van de renovatie van het Holiday Inn Hasselt afgerond
86ef94ba469001eabce6eca06500b29d
Holiday Inn Hasselt ruilde zijn klassieke restaurant in voor een trendy brasserie, annex Starbucks-coffee corner

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.