Apps toekomst voor (digitale) bedrijfsleven

Vaak ontbreekt het bij de ontwikkeling van apps aan een grondige testfase die feedback van gebruikers integreert (52%). Een cruciale fase omdat hun feedback essentieel is om te komen tot een gebruiksvriendelijk product dat gebruikers en bedrijven voor de toekomst klaar stoomt.
Bedrijven zijn te nalatig als het om app management gaat. Ze vergeten vaak dat een app onderhoud nodig heeft en continu geüpedatet moet worden om de investering niet verloren te laten gaan. Het mag dan ook niet verbazen dat minder dan de helft van de bevraagden er in slaagt apps succesvol in de bedrijfsvoering te integreren.
- 46% maakt gebruik van apps die de productiviteit verhogen
- 44% zet apps in als verkoops- of informatiekanaal voor klanten
- 35% gebruikt apps om de operationele activiteiten een impuls te geven
De overtuiging van bedrijfsleiders blijft echter wel dat apps een meerwaarde voor het bedrijf kunnen zijn. 82% ziet apps dan ook als een integraal deel van de bedrijfsvoering, 85% is er zelfs van overtuigd dat apps de interface van de toekomst zullen zijn en toegang tot digitale business zullen verlenen.
“Apps zullen in de toekomst steeds belangrijker worden omdat zij real-time toegang verlenen tot data die het besluitvormingsproces kunnen beïnvloeden. Of het nu gaat om industriële processen, ondersteuning van medewerkers, trainingsprogramma’s of het aanbieden van een betere klantenervaring, de gebruikers-interface van een app en zijn capaciteiten zijn cruciaal om het meeste uit een app te halen,” luidt het bij Accenture.
ACCENTURE N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.