Digitale kloof tussen Belgische bedrijven en klanten blijft

De Belgische ondernemer is alleszins steeds meer met digitale marketing bezig. Tot daar het goede nieuws. Zijn digitale maturiteit laat immers te wensen over:
- 89% van de Belgische ondernemers is digitaal actief, maar 1 op 3 ervan investeert minder dan 10% van zijn marketing-budget aan digitale media.
- Amper één op tien Belgische bedrijven meet het rendement van zijn digitale investeringen. 33% van hen baseert zich op veronderstellingen en 19% op feedback van klanten. Een paradox want digitale media maken het net mogelijk om bezoeken en klikgedrag nauwkeurig te meten.
Bijna twee Belgische ondernemers op drie (63%) geeft aan on-line te gaan met als doel nieuwe klanten aan te trekken, maar er is een “mismatch” tussen doel en ingezette middelen.
- Bijna 3 op 4 bedrijven hebben vandaag een website. Drie op vier bedrijfs-websites zijn echter niet geoptimaliseerd voor zoekmachines, eindigen dus laag in de zoekresultaten en bereiken weinig tot geen prospecten. Bovendien heeft slechts één op tien Belgische bedrijven een mobiele site terwijl vandaag 57,7% van de Belgische burgers van het mobiel Internet gebruik maakt.
- Eén op twee Belgische bedrijven heeft een bedrijfspagina op Facebook. 53% wil hier nieuwe klanten mee bereiken terwijl een dergelijke pagina enkel gekend is door bestaande klanten. Nochtans doet slechts 16% aan Facebook Advertising terwijl dit net dé manier is om voor prospecten op Facebook zichtbaar te zijn.
FOD ECONOMIE, KMO, MIDDENSTAND EN ENERGIE
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.