Porsche houdt Digital Lab boven de doopvont

Sportwagenconstructeur Porsche AG (Stuttgart) heeft in Berlijn het Porsche Digital Lab geopend. Dat zal worden ingeschakeld om innovatieve informatietechnologie-oplossingen te identificeren en te testen.

Het Lab biedt een platform voor samenwerking met technologiebedrijven, start-ups en de wetenschappelijke gemeenschap. Porsche zet tevens een partnership op met zijn filiaal MHP (Ludwigsburg). Dat staat bekend als een toonaangevend management- en consultancy-bedrijf in de automotive-industrie.

In het Porsche Digital Lab werken verschillende teams van Porsche en MHP samen die zich buigen over het onderzoek naar Big Data & machine learning, micro-services & cloud-technologieën als Industrie 4.0 en het Internet-of-Thing (IoT) met als bedoeling ze in praktische oplossingen om te zetten. De taken van deze teams gaan van trend scouting en ideation tot het bouwen van IT-prototypes en componenten.

De creatie van het Porsche Digital Lab volgt kort op de oprichting van Porsche Digital GmbH in Ludwigsburg. In tegenstelling tot het Digital Lab dat zich toespitst op het testen en uitrollen van digitale technologieën binnen het bedrijf, focust Porsche Digital GmbH zich op producten en diensten voor de consument. Het accent ligt er met name op genetwerkte mobiliteit, intuïtieve controleconcepten en de voertuigarchitectuur van morgen als sleutelelementen binnen het digitale ecosysteem waarbinnen nieuwe diensten en business-modellen worden ontwikkeld.

Porsche Digital Lab en Porsche Digital GmbH zullen nauw aan toekomstige projecten samen werken.

Meer info: 02/371.79.11 of http://www.porsche.com.