Chatbot van Clever beantwoordt klantenvragen

Data start-up Clever Europe B.V.B.A. (De Pinte) heeft een intelligente customer service chatbot ontwikkeld. De applicatie beantwoordt via chat zelfstandig 80% van de vragen die bij een klantendienst binnen komen. Klanten hoeven dus niet langer eindeloos doorgeschakeld te worden of minutenlang te wachten.

De oplossing van Clever maakt gebruik van artificiële intelligentie, een technologie waarbij computers zelfstandig informatie kunnen verwerken en voortdurend bijleren hoe ze een probleem kunnen oplossen. Bedrijven kunnen een onbeperkt aantal van die bots inzetten die 24/7 klantenvragen beantwoorden.

Clever haalde de mosterd bij Facebook dat eerder dit jaar zijn chatbot-platform op Facebook Messenger introduceerde. Chat-platformen maken het mogelijk om applicaties te ontwikkelen waarmee je als mens kan chatten.

Clever, dat opgenomen werd in de "Belgian Top50 start-ups to invest in", is gespecialiseerd in de creatie van datagedreven oplossingen die de relatie tussen klant en bedrijf bevorderen. Het bedrijf, dat deel uitmaakt van de start-up community Start it @kbc, heeft plannen om in 2018 de oversteek naar de States te maken.

Meer info: 0472/714.811 of http://www.clever.be.