Internationale BNP Paribas hackathon van 9 tot 11 juni

02/05/2017 OM 07:38 - Luc Willemijns
0a07ebcc8d75b6f4fae9fe951bc1e088
Van 9 tot 11 juni wordt Co-Station, één van de grootse Belgische start-up en scale-up communities met vestigingen in Brussel en Gent, de arena voor de internationale BNP Paribas hackaton. In tien steden wereldwijd (San Francisco, Parijs, Brussel, Luxemburg, Rome, Berlijn, Warschau, Istanbul, Singapore en Nanjing) buigen ontwikkelaars en programmeurs zich over de uitdagingen waar de financiële wereld op dit ogenblik mee te maken krijgt. Belgische digitale creatievelingen kunnen zich inschrijven om mee te dingen naar de hoofdprijs: een incubatieprogramma bij BNP Paribas Fortis voor hun project ter waarde van 20.000 euro.

Deelnemers aan het event krijgen de kans om er samen te werken rond een concreet project en leren er om hun ideeën te presenteren en te delen met een creatieve en ondernemende community. De winnaars uit elke stad krijgen een uitnodiging om in september hun project voor te stellen aan het BNP Paribas-management team in Parijs.

De hackathon richt zich niet alleen tot deelnemers uit de academische wereld en de start-up & scale-up sector, maar ook tot grote bedrijven die willen meedenken over innovatie in de financiële wereld.

Tijdens de hackathon zal rond vier verschillende thema’s worden gewerkt:

  • Nieuwe communicatie-tools om met klanten te communiceren: Op welke manier kan een financiële instelling nieuwe technologie aanwenden om te communiceren met zijn klanten om op te boksen tegen Internet-giganten als Facebook en Google? Hiervoor wordt er specifiek gekeken naar artificiële intelligentie, virtuele realiteit, robots en chatbots.
  • Nieuwe e-services voor private banking-klanten: Het consumentengedrag is de voorbije jaren drastisch veranderd. Klanten verwachten dat hun bank mee evolueert. Hoe kan een financiële instelling klanten ondersteunen in het beheer van hun financiën?
  • De impact van de deeleconomie en Internet of Things (IoT) op de leasing van materiaal: B2B-klanten verwachten meer gebruiksgemak en oplossingen op maat. Hoe kan de deeleconomie vanuit dit perspectief bijdragen tot de manier waarop klanten hun activa financieren en gebruiken? Hoe kan Internet of Things de dienstverlening aan de klanten verbeteren?
  • Bedrijven gebruiken slechts 10% van hun grijze massa: Is het al dan niet een stadslegende? Bedrijven zijn vandaag op zoek naar manieren om de schat aan informatie over hun klanten, markten, andere bedrijven, … in te zetten. Bestaat er een geheim om die informatie te ontdekken en te interpreteren? Welk nog te ontwikkelen algoritme kan de strategische beslissingen van de klanten ondersteunen? Hoe kunnen de data zodanig anoniem worden gemaakt dat ze nog steeds een bruikbare asset blijven voor de corporates? Dat maakt data analytics bij uitstek het meest interessante domein om te innoveren.
0a07ebcc8d75b6f4fae9fe951bc1e088
Bf5a1bad727414c0a3e6e229a506b39c
9c66c46341fdc0b5d4de6e3925fb585e

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.