BELGISCH DIRECT MARKETING VERBOND V.Z.W.

24/03/2001 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

Het Belgisch Direct Marketing Verbond (BDMV V.Z.W., Brussel) heeft Marketing.be gelanceerd, een portaal-site die relevante informatie biedt over marketing en communicatie. In een eerste fase is Marketing.be enkel toegankelijk voor BDMV-leden die als testpubliek hun positieve en negatieve reacties kunnen doorspelen. Tegelijk kondigt het BDMV twee nieuwe tools aan die de privacy van de on-line consument beschermen, met name de "Privacy Policy Generator" en de "Robinson e-Mail"-lijst. In opdracht van het BDMV ontwikkelde Dynamicz de "Privacy Policy Generator" die, aan de hand van een eenvoudige vragenlijst, de verantwoordelijke van het bedrijf in staat stelt via Marketing.be een eigen privacy-beleid aan te maken. Dat beleid informeert de bezoeker over de eigenaar van de site, hoe dit bedrijf kan worden gecontacteerd, welke informatie het bedrijf via de site verzamelt en wat het bedrijf met de gegevens aanvangt. De "Robinson e-Mail"-lijst is toegankelijk voor consumenten die geen ongewenste reclame per e-mail wensen te ontvangen. De deontologische code van de BDMV verplicht de 450 lid-bedrijven de e-mail adressen van de "Robinson e-Mail"-lijst uit hun bestanden te schrappen. Voor deze gratis service werkt het BDMV samen met zijn Amerikaanse zustervereniging "The Direct Marketing Association". De "Robinson e-Mail"-lijst is op dit moment bereikbaar via www.e-mps.org en binnenkort ook via een aparte Belgische site. Meer info: 02/477.17.97 of www.bdma.be.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.