PowerMarket wint twee editie "Open Innovation Challenge" van Elia

De Britse start-up PowerMarket heeft de tweede editie van Elia's "Open Innovation Challenge" gewonnen. Elia Group kent het bedrijf een toelage van 20.000 euro toe om gezamenlijk een proof of concept uit te rollen. Het gaat met name om een innovatieve oplossing om de elektriciteitsproductie van zonnepanelen te voorspellen. Beide partijen zullen gedurende drie maanden het concept uittesten.

Elia's "Open Innovation Challenge" heeft als doel de concurrentie tussen internationale start-ups aan te wakkeren met het oog op de ontwikkeling van innovatieve oplossingen om de kwaliteit van de voorspellingen met betrekking tot elektriciteitsconsumptie en -opwekking ter verbeteren.

PowerMarket's oplossing detecteert automatisch zonnepanelen en maakt het derhalve mogelijk om de voorspellingen qua zonne-energieproductie accuraat te voorspellen. Ze biedt Elia de mogelijkheid om zijn database van fotovoltaïsche installaties accuraat uit te bouwen en up to date te houden. Aan de tweede editie van de wedstrijd namen 135 bedrijven uit 38 landen deel.

Meer info: 02/546.70.11 of http://www.elia.be.

Meer sectornieuws

Agenda