Nissan bouwt Navara nu ook in Argentinië
Nissan wil tegen 2022 de verkoop van lichte bedrijfsvoertuigen met 40% vergroten. Vooral voor Latijns-Amerika heeft de autofabrikant een ambitieuze regionale strategie uitgetekend. Nissan wil in de regio één van de drie grootste merken worden en mikt daarvoor op het segment van de lichte bedrijfsvoertuigen.
Om in te spelen op de toenemende vraag naar pick-ups zal Nissan de populaire Navara nu ook in de Santa Isabel-fabriek van alliantie-partner Renault in Cordoba (Argentinië) produceren. De Navara werd eerder al in Spanje, China, Mexico en Thailand gebouwd.
Nissan investeert 600 miljoen dollar in de fabriek in Cordoba, goed voor 3.000 nieuwe banen. Per jaar wil de autobouwer 70.000 voertuigen produceren. In het nieuwe complex zullen niet alleen ééntons pick-ups van de alliantie-partners Renault en Nissan worden gemaakt, maar ook voertuigen voor Mercedes-Benz in het kader van de samenwerking met Daimler.
Meer info: 03/870.32.69 of http://www.nissan.be.
NISSAN BELGIUM N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.