2018 geen “grand cru”-jaar voor Mercedes-Benz Belux

5C-strategie moet antwoord bieden op uitdagend 2019

Het voorbije jaar werd de auto-industrie geconfronteerd met een bijzonder volatiele markt. Macro-economisch verschenen er donkere wolken aan de horizon. Ook de veranderende WLTP-wetgeving zorgde voor de nodige kopzorgen. En dan was er nog het groeiend ecologisch bewustzijn bij de consument. Dat Mercedes-Benz Belux in 2018 minder voertuigen heeft verkocht, hoeft dan ook niet te verbazen. Welgeteld 35.526 personenwagens gingen de deur uit. Smart kende een stabiel jaar met 1.741 registraties en Mercedes-Benz Vans verkocht 9.700 bestelwagens. Ook 2019 belooft een uitdagend jaar te worden. Maar dat belet Mercedes-Benz Belux niet om ambitieus te zijn. Zo wil ceo Niels Kowollik tegen 2020 opnieuw dé nummer één worden in het premium-segment. Om dat doel te bereiken lanceert de autobouwer de 5C-strategie, waarbij er gefocust wordt op vijf strategische domeinen. Ook interne herschikkingen staan daarbij op de agenda.

Word betalende abonnee

De volledige inhoud van dit artikel is enkel toegankelijk voor 'Web-only'-, 'Web + Print'- en 'Activity'-abonnees.

  • Lees alle artikels en thema-inhoud
  • Toegang tot alle 'Netwerk' functionaliteiten
  • Toegang tot de dVO-Bedrijvengids

Registreer nu

Reeds abonnee?