Reële tests tonen potentieel platooning in logistieke sector aan
DB Schenker, MAN Truck & Bus en Fresenius University of Applied Sciences hebben met succes reële tests van platooning in de logistieke sector afgesloten. Ze zien behoorlijk wat praktijkpotentieel in platooning. Volgens de projectpartners kunnen vrachtwagenkonvooien bijdragen tot een efficiëntere ruimtebenutting op snelwegen, met minder files en een hogere verkeersveiligheid als resultaat. Het Federale ministerie van Transport en Digitale Infrastructuur (BMVI) investeerde ongeveer 1,86 miljoen euro in het onderzoeksproject.
In het kader van het onderzoeksproject reden professionele chauffeurs zeven maanden lang met twee elektronisch gekoppelde vrachtwagens op de Autobahn tussen de vestigingen van de DB Schenker in Neurenberg en München. Na ongeveer 35.000 testkilometers, waarbij de vrachtwagens nauwelijks 15 tot 21 meter van elkaar reden, prezen de chauffeurs het rijcomfort en het algemene veiligheidsgevoel. De praktijktest wees ook op een lager verbruik.
Op de Duitse snelwegen vormen elektronisch gekoppelde vrachtwagens een veilige en technische betrouwbare oplossing, die eenvoudig kan worden geïmplementeerd in de activiteiten van logistieke dienstverleners, besluiten de projectpartners.
DB SCHENKER
MAN TRUCK & BUS N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.