BEEGO schakelt IT-studenten in voor digitale assistentie aan huis

HOGENT slaat de handen in elkaar met start-up BEEGO B.V.B.A. (Antwerpen), die digitale assistentie aan huis levert. Studenten helpen zo de digitale kloof te dichten en verdienen met hun engagement niet enkel extra zakgeld, maar ook extra studiepunten.

BEEGO zet informatiestudenten in voor digitale huisbezoeken. Geen anonieme chatbot of helpdesk op afstand, maar laagdrempelige en persoonlijke assistentie aan huis.

BEEGO lost digitale problemen op (haperende laptop, gehackt e-mail adres, niet-synchroniserende digitale agenda, ...), maar maakt mensen even goed wegwijs op sociale media of leert ze werken met hun nieuwe smartphone of tablet.

BEEGO sloot alvast een partnership met de bachelor-opleiding Toegepaste Informatica van HOGENT. Het opnemen van maatschappelijk en studiegerelateerd engagement maakt immers deel uit van de eindtermen van de opleiding. Naast het aanleveren van technische IT-vaardigheden, hecht de opleiding ook belang aan de persoonljike ontwikkeling van zijn studenten.

Studenten Toegepaste Informatica kunnen overigens - gespreid over hun drie jaar durende studie - deeltjes van studiepunten verdienen door als BEEGO-student digitale assistentie aan huis te verlenen.

BEEGO is momenteel actief in Antwerpen, Leuven en Gent. Bedoeling is dit jaar de dienstverlening over heel Vlaanderen uit te breiden.

Meer info: 03/434.44.44 of http://www.beego.be.