Sport-label Elodie Ouedraogo en Olivia Borlée krijgt steun van PMV

De Vlaamse investeringsmaatschappij PMV investeert via een converteerbare lening in Forty Two Fifty Four N.V. (Brussel, 42|54), het luxesportmerk van estafettekampioenen Elodie Ouedraogo en Olivia Borlée.

Onder het motto "Clean athletes, clean clothes" brengt 42|54, de tijd waarmee de estafetteploeg de gouden medaille won op de Olympische Spelen in Peking een duurzame collectie op de markt die het midden houdt tussen sport- en modekledij.

De kledinglijn speelt in op de "athleisure"-trend waarbij sport outfits ook dagelijks gedragen worden naast de piste of het veld, een trend die komt overwaaien vanuit de Verenigde Staten en Azië.

Ouedraogo en Borlée hebben al langer een hart voor mode. Borlée volgde tijdens haar sportcarrière een opleiding mode-design en Ouedraogo werkte voor ELLE België.

Met de cash-injectie wil 42|54 inzetten op marketing- en verkoopinitiatieven om verder te groeien in een opkomende markt.

Meer info: http://www.4254sport.com.

Meer sectornieuws

Agenda