Getest door dVO : Technische fiche : Scania G 410 A4x2NA LNG

Truck: Scania G410 Highline LNG

Type: 4x2 trekker

Cabine: CG2ON/Highline

Motortype: Scania OC13 101 410 HP 6 cilinder in lijn, 24 kleppen

Cilinderinhoud: 12,8-liter

Maximaal vermogen: 302 kW/410 pk bij 1.900 t/m

Maximaal koppel:  2.000 Nm tussen 1.100 en 1.400 t/m

Versnellingsbak: GRS895R Opticruise 12 versnellingen

Remmen: schijfremmen + AEB, ESS, ABS, ASR en ESP

Motorrem: niet aanwezig

Remvertrager: Scania R4100D 500 kW/680 pk, 4.100 Nm

Emissiecontrole: Scania EGR + drieweegs katalytische converter

Emissieniveau: Euro 6

Achterasverhouding: 2,92

Brandstoftank: 340 + 400 liter

Banden voor/achter: 315/70 R22.5

Wielbasis: 3.750 mm

Ophanging voor: vooraan paraboolveren met stabilisatorstang

Ophanging achter: luchtvering met stabilisatorstang

Opties: Premium infotainment system, High instrument cluster, elektrisch kantelende cabine, lager bed, automatisch klimaatsysteem, wegklapbare passagiersstoel, gordijnairbag passagierszijde, airbag in stuurwiel, exclusief lederen stuurwiel, AEB, EBS, AiCC met full speed range, CCAP zonder Eco Roll, ESP, LDW, EPB met autohold, automatische LED-koplampen, bochtenlicht, regensensor en oliesensor.

Oplegger: trailer voorzien van stroomlijnverbeterende onderdelen, die vooral de onderzijde van de oplegger afdichtten

Technische fiche testdag

Datum: 12/06/2019

Weer: regenachtige dag met bij momenten hevige buien, die uiteindelijk zonnig eindigde. Weinig wind.

Ochtendtemperatuur: 13°C

Temperatuur bij het einde van de test: 18°C

Beginkilometerstand testtruck: 59.365 km