“Greener Packaging Awards” uitgereikt

Fost Plus en Valipac hebben in Mechelen de “Greener Packaging Awards” uitgereikt. In de B2C-categorie kwam L’Oréal als winnaar uit de bus. Werner & Mertz Professionals ging met de trofee in de B2B-categorie aan de haal.

Source Essentielle, de eerste navulbare shampoo voor kappers, leverde L’Oréal een “Greener Packaging Award” op. Deze innovatieve, ecologische en economische oplossing biedt consumenten de mogelijkheid om hun lege shampoo-fles na te vullen in een kapsalon. Dezelfde fles kan tot drie keer worden hergebruikt, waardoor bij elk gebruik 14 gram plastic wordt bespaard.

Werner & Mertz Professional dankte zijn vereremerking dan weer aan de Well Feel Bottle. Werner & Mertz is bij het grote publiek beter bekend voor zijn Frosch-wasmiddelenmerk. Het was nochtans de Well Feel-fles die het bedrijf een “Greener Packaging Award” opleverde. De flessen zijn ontworpen voor de professionele markt onder de merken Tana Professional en Green Care Professional. De Well Feel-flessen zijn gemaakt van 100% post-consument plastic afval, waardoor overproductie en extra gebruik van fossiele brandstoffen wordt voorkomen. Het rechthoekige ontwerp van de fles bespaart ook ruimte tijdens het verpakken en transport, waardoor de CO2-uitstoot wordt verminderd.

De jury van de “Greener Packaging Awards” prees ook de innovaties van De Witte Lietaer (De Witte Lietaer bags it) en Daklapack (Recyclable standing bag with barrier), genomineerd in de B2C-categorie, en Schoeller Allibert (Combo Excelsior) en Topa Packaging (Fibel Film & Fiber Wrapper), genomineerd in de B2B-categorie.

Meer sectornieuws

Agenda