Tente en Pure Value Retail zetten duurzame smart display in de markt

Start-up Pure Value Retail Belgium B.V.B.A. (Sint-Amands) en wielenproducent Tente N.V. (Kruisem) slaan de handen in elkaar om de vervuilende promotie-displays massaal te vervangen door herbruikbare, slimme displays.

Traditionele promotie-displays worden doorgaans één keer verbruikt om vervolgens in de vuilniscontainer te behandelen. Start-up Pure Value ontwikkelde een duurzaam alternatief: Proteus. Deze ecologisch display is herbruikbaar. Tevens zorgt de display ervoor dat promoties efficiënter worden ingezet door de integratie van smart data.

Tente ontwikkelde voor de Proteus-display niet alleen een geruisloos wiel met passend design, maar investeerde ook in de start-up door meer dan 80.000 wielen voor te financieren. Het ging binnen zijn netwerk ook op zoek naar een nieuwe producent voor de slimme displays voor Pure Value. Dat werd Punch Metals, die de start-up bij de opstart hielp door de productie over te nemen.

Pure Value zette intussen zijn internationalisering al in richting Nederland, Canada, het Verenigd Koninkrijk en Japan. De Proteus-displays hebben een minimale levensduur van vijf jaar, waardoor ze, naar verwachting, 250 keer opnieuw kunnen worden gebruikt.

Het voorbije anderhalf jaar werden er al meer dan 15.000 Proteus-displays in de markt gezet, die op termijn meer dan 450.000 traditionele kartonnen displays moeten vervangen.

Meer info: 09/388.69.51 of 03/500.08.08. URL: http://www.tente.com of http://www.proteussmartdisplay.com.