“Gekozen Product van het Jaar”-wedstrijd lauwert 33 producten

De wedstrijd “Gekozen Product van het Jaar” plaatst productinnovatie in de kijker. Consumenten worden daarbij gevraagd om de in hun ogen meest innoverende of nuttige nieuwkomers te verkiezen. Enkel producten die minder dan 21 markt op de Belgische markt zijn komen in aanmerking. De innovatie kan betrekking hebben op het product zelf, het recept of de fabricagemethode en zelfs de verpakking.

Dit jaar werden niet minder dan 33 producten onderscheiden, gaande van peulvruchtenpasta’s tot ergonomische hoofdkussens, over ecologische verpakkingen of een app voor nieuwbouwprojecten.

Gelauwerde producten zijn AEG FX9/Ultimate, Aoste vegetarische burgers, Aqua Pure Wipes, Barilla Peulvruchtenpasta’s, Bic Flex 5, Canine Care Nutrition, Damart T-shirt met zeefdruk, Douwe Egberts Barista Editions, Duracell Powerbanks, Het Emma kussen, Engie Up, Ethias Hospi Quality+, Garnier Bio anti-age dagcrème met lavendelolie, Herta Tradición, iD Intime, La Laitière Desserten met Belgische chocolade, Lattoflex Geltex Wellness, Levis Ambiance, Woningen Compère Augmented Reality, Milleville bio havermout/speltkoekjes, Mucci Feel Fruity ijsjes, Neutrogena Hydrogel mask collection, Oral-B Junior, Oral-B Genius X, Pampers Pure Protection, Renova Paper Pack, Santa Maria Tortilla, Sediplus Sleep Forte, Sensodyne Gevoeligheid & Tandvlees, Silikom One Shampoo, Sodastream My Only Bottle, Soignon Geitenkaas en Stimirol Oral-B.

De laureaten kunnen gedurende heel het jaar het rode logo “Gekozen Product van het Jaar” op hun productverpakking aanbrengen en in hun communicatie gebruiken.