Famework bouwt matching-platform voor adverteerders en content makers

12/06/2020 OM 20:01 - Luc Willemijns
22ee1eabdd1bd933639b739fdf0cd647
De Gentse start-up Famework lanceert een on-line platform dat geïnteresseerde merken in contact brengt met audiovisuele productiehuizen, podiumproducties, evenementen en bekende gezichten.

Famework werd in 2018 opgericht door Pieter Dewinter en Tom Notte, de initiatiefnemers achter Flanders Tax Shelter. Omdat de financiering van audiovisuele en theaterproducties onder druk staat, begonnen ze twee jaar terug na te denken over een nieuw platform om merken en adverteerders te linken aan audiovisuele productiehuizen, podiumproducties, events, …

Als platform werkt Famework rond merkintegratie en -beleving: van product placement op TV, over sponsoring en aanwezigheid op een festival, in een musical-productie of op een sportmanifestatie, tot de juiste link met bekende gezichten, die bereid zijn om ambassadeur van een merk te worden. Merkintegratie begint zowel nationaal als internationaal een steeds groter deel van de marketing-mix van adverteerders uit te maken. Daarnaast gaan audiovisuele productiehuizen, podiumproducties, event-organisatoren en sportclubs op zoek naar bijkomende financiering om hun budgetten rond te krijgen.

Het on-line platform van Famework brengt merken en content makers bijeen om merk- en productintegratie efficiënter en doelgerichter te laten verlopen. Het ontwikkelde daartoe een specifieke matching-technologie, met innovatiesteun van de Vlaamse overheid, met algoritmes die maatwerk maximaal mogelijk maken. In de komende maanden kan het platform uitvoerig worden getest. Intussen investeert Famework onder meer in machine learning om zijn achterliggende algoritmes verder te perfectioneren.

Meer info: 0479/70.50.44 of https://www.famework.io.

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.