Start-up Shavatar ondersteunt on-line kledingaankoop met avatars

Het model kent zijn oorsprong in het baanbrekende doctoraatsonderzoek van Femke Danckaers, verbonden aan Vision Lab, een onderzoeksgroep van imec binnen het departement Fysica van UAntwerpen. Spin-off Shavatar zorgde voor een doorontwikkeling en verfijning van de technologie, met de steun van het imec.istart-acceleratorprogramma. De tool biedt de consument de mogelijkheid zijn eigen "avatar" te creëren, waarna die vervolgens een aanbeveling van juiste maat en informatie over de "fit" weergeeft.
In een volgende fase wordt het kledingstuk in kwestie gevisualiseerd op het lichaam van de consument. Uiteindelijke doel is om een volledige outfit te kunnen visualiseren. De tool zal op korte termijn worden geïntegreerd in de webshops van kledingmerken.
Nu al kan de consument terecht op www.shavatar.me om van zichzelf een avatar in 3D te laten genereren. Hij of zij krijgt dan meteen maatadvies voor meer dan vijftig merken. Als veel mensen gebruik maken van de tool, zal dat de modesector ook heel waardevole data over de lichaamsafmetingen van de consument opleveren.
Shavatar hoopt komaf te kunnen maken met de tot 70% retourzendingen van retailers omdat de on-line bestelde kledingstukken niet blijken te passen. Sinds zijn oprichting wist de start-up reeds 200.000 euro aan financiering op te halen. Dat maakt de realisatie van een eerste productversie mogelijk.
Meer info: http://www.shavatar.me.
SHAVATAR B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.