Paprika ambieert status voorkeursmerk voor plusmaten in Europa

Modemerk Parika S.A. (Woutersbrakel), dat zich toelegt op plusmaten (42+) voor vrouwen, koestert de ambitie om binnen zijn niche uit te groeien tot voorkeursmerk in Europa. Het weet zich in zijn ambitie gesterkt door de sterke groei die de on-line verkoop tijdens de corona-crisis liet optekenen.

Het zeventien jaar terug in België opgerichte Paprika vatte in 2014 zijn internationale expansie aan. Inmiddels telt het merk zo'n 130 direct bediende winkels in Europa en vijftig corners in warenhuizen. Die groei wordt thans versterkt dankzij de eigen website en bijkomende partnerships met grote e-commerce spelers zoals Zalando, Otto, Wehkamp, La Redoute en, recent, bol.com. Sindsdien zijn Parika's kledinglijnen in veertien landen in Europa verkrijgbaar.

Vóór de Covid-19 pandemie-crisis puurde Paprika 18% van zijn omzet uit on-line verkoop. Dat cijfer liep intussen op tot 45%. Tegen de zomer zal Paprika op zijn website ook grote-maten collecties van merken als Calvin Klein, Levi's en Tommy Hilfiger op zijn website aanbieden. Het modemerk zal dit jaar in Duitsland zes nieuwe winkels openen. Dat aantal ligt aanzienlijk lager dan de tien tot twintig oorspronkelijk geplande.

Meer info: 078/48.40.56 of http://www.paprika-shopping.be.