The best has yet to come!

Infomat wordt ‘a Kerridge Commercial Systems Company’

Tussen de vorige editie van Infomat News en deze die u nu leest, is er één en ander ten gronde veranderd. “Door de groei van de afgelopen jaren, en onder impuls van onze groep financiële aandeelhouders die sinds 2016 aan boord zijn, ontstond de wens Infomat sneller te laten groeien door middel van overnames. Met een groter team en een groter aantal klanten een dominante speler worden op de markt van ERP voor de groothandel, was de duidelijke ambitie. Maar wie jaagt, kan ook gejaagd worden en zo kwam Infomat in het vizier van verschillende grote spelers”, aldus ceo Stephan Van Bulck. “Dat John Ferdinande, met wie ik het bedrijf 23 jaar geleden opstartte, tien jaar ouder is en stilaan van z’n verdiende rust wil gaan profiteren, was ook zeker iets om rekening mee te houden”.

De keuze voor het van oorsprong Britse Kerridge Commercial Systems (KCS) is doordacht, wel overwogen en nog eens doordacht. In tegenstelling tot andere grote ERP-spelers, heeft KCS wereldwijd de specifieke focus op handelsbedrijven en wil het het go-to brand worden bij bedrijven waar de vier S’en van het Kerridge-logo centraal staan: Source, Stock, Sell en Service. Kortom, samen mikken we naar elk type handelsbedrijf (groothandel en retailer) met de meest uiteenlopende producten.

Van synergie gesproken, want laat dat net al jaren ook de doelgroep van DIMASYS zijn. Momenteel bedient de groep al meer dan 30.000 bedrijven over de hele wereld. Denk: Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Australië, Nederland, enzovoort.

Bovendien heeft Kerridge een duidelijke strategie haar productportfolio te verruimen met diverse applicaties in verschillende markten en niet een “one fits all” productstrategie te volgen. Anderzijds kunnen wij DIMASYS verrijken met modules en Apps uit de Kerridge-stal en op die manier bijvoorbeeld ook verhuurbedrijven van een complete oplossing voorzien. Onze R&D-afdeling kan voortaan sparren met om en bij de 1.100 collega’s en hoeft niet meer telkens opnieuw zaken uit te denken, te ontwikkelen en te testen ‘from scratch’.

We kunnen de doorlooptijd voor nieuwe ontwikkelingen daardoor verkorten en hoeven niet meer tegen dezelfde problemen aan te lopen die andere collega’s binnen de groep voor ons al hebben gehad. 

De totale KCS-groep staat voor zo’n 135 miljoen € omzet en ons Benelux-team bedient met zo’n 140 mensen meer dan 750 groothandelsbedrijven. Het is een echte triple win voor zowel onze klanten, onze producten als onze medewerkers waarbij continuïteit en verder investeren centraal zullen staan.

“Het worden ongetwijfeld boeiende en verrijkende tijden waar we met enthousiasme naar uitkijken”, besluit Stephan Van Bulck.