DELI N.V.

01/11/2002 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

Precies twintig jaar terug inroduceerde Deli N.V. (Erpe-Mere) het Panos-bakkerijconcept in de markt. In Oostende, de stad die het grootste aantal bakkerijen per inwoner telt, werden de eerste twee verkooppunten geopend. Aan de basis van het open bakkerij-concept van Panos ligt de ontwikkeling van het "bake-off"-principe. In 1985 voerde Deli voor Panos de franchising-structuur in. Dat verklaart meteen waarom tussen 1984 het aantal Panos-verkooppunten van 11 tot 114 (onder het uithangbord Panos, Panos Corner en Panos Rail) in 2002 uitgroeide. Vijfendertig verkooppunten ressorteren onder Deli zelf, met name 15 in de Brusselse agglomeratie, 14 in Antwerpen en 6 in Gent. Doorheen de jaren werd het broodaanbod stelselmatig uitgebreid met gebak, warme snacks, belegde broodjes en dranken, salades, soepen en de installatie, in samenwerking met Java, van een coffee-corner. Medio de jaren '90 werden nieuwe distributiekanalen aangeboord met Panos Delivery (de levering van een selectie Panos-producten aan bedrijven, waarvan er inmiddels drie units in Brussel bedrijvig zijn, nvdr.) en Panos Corners (die quasi-uitsluitend werden ontwikkeld voor de tankstations van Q8, nvdr.). In 2000 werd Panos on wheels opgestart, zeg maar kleine, autonome en gemotoriseerde units die onder meer worden ingezet op gemeentemarkten, tijdens concerten of sportieve evenementen. Meer info: 053/82.72.21.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.