Aion Bank neemt naam nieuwe eigenaar aan
Aion Bank heet voortaan UniCredit N.V.. De naamswijziging volgt op de overname door de Italiaanse UniCredit Group (Milaan) in maart 2025 en staat symbool voor de volledige integratie van de Belgische activiteiten binnen de Europese bankgroep. De diensten van de bank worden voortaan aangeboden onder het merk UniCredit, met een vernieuwde visuele identiteit in de mobiele app, op de website en in alle communicatiekanalen.
Voor klanten verandert er inhoudelijk weinig. IBAN-nummers, rekeningen en bestaande betaalkaarten blijven behouden. Nieuwe kaarten die later worden uitgegeven, dragen het UniCredit-merk. De tarieven, diensten en functionaliteiten van de app blijven ongewijzigd. De bescherming van deposito’s tot 100.000 euro blijft gewaarborgd binnen het Belgische deposito-garantiestelsel.
Zichtbare wijzigingen situeren zich vooral op het vlak van merkidentiteit. De mobiele app is beschikbaar onder de naam UniCredit PL BE en de website is verhuisd naar www.unicredit.be, met automatische doorverwijzing vanaf de vroegere domeinnaam. Ook de juridische naam van de bank is aangepast terwijl zetel en ondernemingsnummer hetzelfde blijven. De klanten-service werd versterkt met onder meer live chat tijdens de kantooruren.
De integratie binnen UniCredit moet zorgen voor meer slagkracht, een ruimer dienstenaanbod en een betere internationale verankering. De Belgische activiteiten blijven daarbij inzetten op eenvoudige en transparante dienstverlening, met de ondersteuning van een grotere Europese bankgroep.
De kantoren van Unicredit N.V. bevinden zich te 1000 Brussel, Victoria Reginasquare 1. Meer info: https://www.unicredit.be
UNICREDIT SpA
AION N.V.
UNICREDIT N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.