Belgische ondernemers creëren internationale entertainment-groep Gang Group

09/04/2024 OM 14:00 - Luc Willemijns
Ganggroup090424
(Thierry Willer, Louis Gheysens en Renaud Goossens (ceo Gang Benelux/Gang Content)

Drie Belgische ondernemers, Louis Gheysens, Thierry Willer en Jérôme Lhoist, richten de internationale entertainment-groep Gang Group N.V. (Brussel) op. De groep omvat het gerenommeerde Franse productiehuis Gang Films en de Franse digitale studio Merci Michel evenals het Belgische video agency StoryMe, dat voortaan als Gang Content door het leven gaat. Ambitie van Gang Group is om tegen eind 2024 een omzet van meer dan 15 miljoen euro te behalen en het team van vijftig medewerkers in Frankrijk en België uit te breiden met twintig extra digitale experts. Bovendien plant de groep om in 2024 de Zwitserse en Midden-Oosterse markten aan te boren, gevolgd door de opening van kantoren in Azië en de Verenigde Staten in 2025.

Gang Group streeft ernaar om premium-merken zoals Cartier, Hermès en Adidas te bedienen, met een focus op het creëren van ongeziene reclamebelevingen. De groep heeft als doel om een breed scala aan interactieve videoproducties aan te bieden, ondersteund door expertise op het gebied van nieuwe technologieën zoals AI, VR en AR.

Renaud Goossens, een ervaren marketeer en reclamemaker, zal aan het hoofd staan van Gang Benelux en Gang Content. Zijn rol is om de groep te positioneren als een vooruitstrevende partner voor creatieve bureaus en merken, met een focus op film, content, interactief gamen en virtual reality. Goossens was tot voor kort director of Social Growth bij communicatiebureau Oona. Eerder was hij experience director bij Air en actief bij DDB en Leo Burnett.

Co-ceo Louis Gheysens, eerder aan de slag bij communicatiebureaus als Emakina, Duval Guillaume en Air, en co-ceo Thierry Willer (ex-Emakina) hebben ambitieuze plannen om het team uit te breiden en zich te richten op internationale markten. Ze streven ernaar om tegen 2024 een team van zeventig medewerkers te hebben en zich te concentreren op het veroveren van de digitale entertainment-advertentiemarkt, die naar verwachting aanzienlijk zal groeien in de komende jaren. Serie-ondernemer Jérôme Lhoist brengt zijn expertise in private equity naar de groep. Sinds mei 2019 is Lhoist partner bij Noia Capital. Eerder deed hij ervaring op bij Roland Berger.

Meer info: 09/251.89.14 of https://gang.tv

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.