BUFFL geeft consument een centrale rol

03/10/2021 OM 15:15 - Luc Willemijns
Buffl1 okt121

Veel bedrijven stellen zich geregeld de vraag of hun doelgroep wel op hun product zit te wachten. BUFFL, een mobiel platform waarop leden via korte surveys bijdragen tot innovatieprocessen, biedt een antwoord op deze vaak gestelde vraag. BUFFL start nu een crowdlending bij het Gentse WinWinner om zijn brede groep respondenten nog meer te betrekken bij de co-creatie van producten.

Marktonderzoek gebeurt doorgaans pas in een later stadium van de productontwikkeling. BUFFL pakt de zaken anders aan, aangezien het de vinger aan de pols houdt tijdens verschillende fases. Via zijn on-line surveys kunnen bedrijven onmiddellijk gevalideerde beslissingen nemen op basis van de verzamelde data.

Dagelijks verschijnen nieuwe, korte vragenlijsten op de app van BUFFL. De data die leden via de BUFFL-app aanleveren, worden in real-time gemonitord. Binnen de 24 uur nadat de bevraging is afgerond, worden de concepten gevalideerd en ontvangt de opdrachtgever informatie over zijn of haar doelpubliek. Een manier van werken die onder meer Proximus, Telenet, Unilever en Engie kon overtuigen om samen te werken met BUFFL.

Buffl2 okt121

De ruim 20.000 leden van de BUFFL-community nemen gretig deel aan de onderzoeken omdat ze met tokens ‘beloond’ worden voor hun antwoorden, die ze kunnen inruilen voor coupons op webshops of inzetten als schenking aan een goed doel.

De onderneming uit Mechelen groeide op drie jaar tijd uit tot een volwaardig team van twintig personen en nu wil men de betrokkenheid van de eigen community vergroten. Daarvoor hoopt het bedrijf met een crowdlending-campagne minimaal 100.000 euro aan groeifinanciering op te halen.

Meer info: https://landing.buffl.be.

Buffl logo

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.