Chapolino’s liquid gold brengt Sicilië naar België

28/05/2021 OM 14:00 - Luc Willemijns
Chapolino1 mei2621

De arancello van start-up Chapolino (Boom), een Italiaanse likeur op basis van sinaasappels, belooft één van de toppers te worden als de zomerzon doorbreekt en de opnieuw geopende terrassen pas echt op volle toeren zullen beginnen draaien. De likeur uit Sicilië zal al zeker bij een aantal grote namen op tafel komen, want onder meer van der Valk Mechelen en The Barrel in Hasselt zetten hem op hun kaart. Om het aantal afnemers op te krikken en de productie voor te financieren, zoekt Chapolino financiering via een crowdlending-campagne bij WinWinner. De start-up mikt op 75.000 euro.

In hun zoektocht naar een signature-drink voor een vrijgezellenfeest, stootten Dries Verrept, Cédric Hellemans en Jens Holbrechts op de Italiaanse sinaasappellikeur arancello en via een Italiaanse vriend en diens Nonna kregen ze het authentieke recept in handen. Een vrijgezellenfeest later bleek het drankje een schot in de roos en rijpte het idee om de arancello ook echt op de Belgische markt te lanceren.

Limoncello is bij de doorsnee levensgenieter al behoorlijk ingeburgerd, maar arancello is tot op heden relatief onbekend en ondergewaardeerd bij het brede publiek. De opdracht van Chapolino ligt er net in om met deze in een hip jasje verpakte authenticiteit de markt te veroveren.

Chapolino2 mei2621

Door sinaasappels uit de vlaktes van Catanië te gebruiken, gaat Chapolino terug naar de roots van Sicilië. Het productieproces verloopt volledig ambachtelijk. Het recept is authentiek, maar enkele handelingen wijken af van het standaard proces. Net die speciale touches zorgen voor de unieke smaak.

Chapolino wil zich profileren als een exclusieve, maar veelzijdige drank. Momenteel is het team volop aan het experimenteren met cocktail-recepten en, naast drankencombinaties, denkt men onder andere aan de ontwikkeling van macarons, pralines, gelato, sorbet, gebakjes en siropen. De eerste stappen richting de Belgische markt zijn gezet. De horeca en de nightlife-sector vormen Chapolino’s belangrijkste afzetmarkten. Daarnaast richt de onderneming zich ook op speciaalzaken, drankenhandels en via de eigen webshop zelfs op particulieren.

Chapolino3 mei2621

Als startende onderneming focust Chapolino op dit moment voornamelijk op branding en marketing. Om die branding te boosten en voorfinanciering te voorzien voor de productie, lanceerde de onderneming onlangs een crowdlending-campagne op het Gentse investeringsplatform

Meer info: 0477/48.06.19 of http://www.chapolino.com.


Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.