Daikin krijgt SBTi-goedkeuring voor netto-nuldoelstelling 2050

Daikin Industries Ltd. heeft van het Science Based Targets initiative (SBTi) de goedkeuring ontvangen voor zijn lange termijndoelstelling om in 2050 netto-nul broeikasgasuitstoot te realiseren. Daarmee behoort het bedrijf tot een groep van ongeveer tweeduizend ondernemingen wereldwijd die een wetenschappelijk onderbouwd netto-nuldoel hebben.
Daikin, wereldwijd actief in verwarmings-, ventilatie-, airconditioning- en koelingsoplossingen (HVAC-R), lanceerde in 2019 zijn "Environment Vision 2050". Het plan beoogt een volledige reductie van broeikasgasuitstoot over de volledige levenscyclus van producten en bedrijfsactiviteiten tegen 2050.
Het SBTi valideert of reductiedoelstellingen in lijn liggen met het Akkoord van Parijs, dat de opwarming van de aarde wil beperken tot 1,5°C. Daikin ontving in februari 2024 reeds SBTi-certificering voor zijn tussentijdse doelstellingen voor 2030. Met de nieuwe erkenning geldt nu ook de lange termijnvisie van het bedrijf als wetenschappelijk onderbouwd netto-nuldoel.
Volgens Daikin vertegenwoordigt net zero niet enkel een einddoel, maar een nieuwe standaard voor duurzaam ondernemen. Het bedrijf wil tegelijk bijdragen tot een koolstofarme samenleving en blijven zorgen voor gezonde, comfortabele binnenomgevingen wereldwijd.
Het Science Based Targets initiative is een internationale organisatie, opgericht in 2015 door CDP, het UN Global Compact, het World Resources Institute (WRI) en het WWF. De NGO ondersteunt bedrijven bij het formuleren en beoordelen van klimaatdoelstellingen die wetenschappelijk gefundeerd zijn.
Meer info: 0800/84.00.22 of https://www.daikin.be
DAIKIN BELUX
DAIKIN EUROPE N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.