Hyundai IONIQ 6 N maakt werelddebuut op Goodwood

Op het Goodwood Festival of Speed in Engeland heeft Hyundai Motor Company de IONIQ 6 N voorgesteld, het tweede high-performance elektrische model van Hyundai N. De nieuwe sport-EV bouwt voort op het succes van de IONIQ 5 N en past technologieën toe uit de autosport en Hyundai’s "rolling lab"-initiatieven.
De IONIQ 6 N accelereert van 0 naar 100 km/u in 3,2 seconden dankzij N Launch Control en haalt een topsnelheid van 257 km/u. De wagen levert 650 pk (478 kW) en 770 Nm koppel, en beschikt over een N Battery-systeem dat geoptimaliseerd is voor zowel korte sprints als langdurige circuitbelasting.
Het model onderscheidt zich met geavanceerde ophangingstechnologie, aërodynamische aanpassingen zoals een achtervleugel met zwanenhals en verbrede spatborden, en een op prestaties afgestemd koelsysteem. De elektronisch gestuurde demping (ECS) past zich aan naargelang van de rij-omstandigheden, wat zorgt voor comfort én grip.
Hyundai N rust de IONIQ 6 N toe met onder meer N e-Shift, dat schakelmomenten simuleert, en N Active Sound+, dat bestuurders laat kiezen tussen drie kunstmatige geluidsprofielen. Visuele feedback wordt geleverd via N Ambient Shift Light. Met N Track Manager kunnen circuitdata en prestaties in real-time geanalyseerd worden.
De IONIQ 6 N was het middelpunt van Hyundai’s aanwezigheid op Goodwood, met live-demonstraties tijdens de beroemde Hillclimb, waaronder het "N Moment" op 10 juli. Bezoekers kregen ook de kans om optionele N Performance-onderdelen en andere modellen uit de elektrische N-familie van dichtbij te ervaren.
Meer info: 03/450.06.70 of https://www.hyundai.be
HYUNDAI BELGIUM
HYUNDAI MOTOR GROUP
ASTARA WESTERN EUROPE N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.