Innovatieve lingerie-boxen van CurveCatch brengen lingerie-expertise in huiskamer

CurveCatch B.V. (Antwerpen) vindt dat lingerie-shoppen heel wat beter kan en bouwt een website om in drie eenvoudige stappen thuis lingerie te passen. De start-up combineert zo on-line shoppen met het advies in een speciaalzaak. CurveCatch wordt als jonge start-up begeleid door accelerator Start it @KBC.
Sinds 1969 vliegen we naar de maan maar anno 2022 draagt 80% van de mensen nog altijd beha’s die niet comfortabel zitten. Beha’s zijn dan ook complexe producten: ze gaan tot 130 maten en kunnen uit 54 onderdelen bestaan. Ter vergelijking: een T-shirt bestaat vaak uit vier stukken.
Hoewel de meeste mensen het niet leuk vinden om in een lingeriewinkel te passen, koopt slechts 10% lingerie on-line. Dit is vier à vijf maal minder dan schoenen en andere kleding. De reden hiervoor is de maatinconsistentie tussen lingeriemerken en het gebrek aan informatie over deze producten.

Op de CurveCatch-website vult de klant een korte vragenlijst in over zijn favoriete beha en wat zij zoekt. Op basis daarvan stelt het expertenteam van CurveCatch een box samen met een vijftiental items die perfect zouden moeten passen. Die wordt gratis en vrijblijvend aan huis geleverd. Enkele dagen daarna wordt de box opnieuw opgehaald en de klant betaalt alleen voor de lingerie die zij wenst te houden. CurveCatch vraagt daarnaast ook feedback over de pasvorm en stijl en wat de klant van de verschillende items vond. Zo worden de aanbevelingen steeds beter: de artificiële intelligentie weet beetje bij beetje beter wat elke klant zou moeten passen.

De start-up vliegt al een tijdje onder de radar, maar sinds april 2020 heeft CurveCatch al meer dan 1.500 lingerieboxen geleverd. Het bedrijf kreeg zelfs al bestellingen uit Spanje, Duitsland en Oostenrijk toen zijn website alleen in het Nederlands beschikbaar was. Klanten vinden het ook gewoon fijn om een box thuis te ontvangen en nieuwe merken en stijlen te ontdekken als een "me"-momentje of als cadeau.

Stichters Kimia Namadchi (die opgroeide op in de lingeriewinkels van haar ouders) en Nils Heyman-Dewitte gaven hun internationale tech-job bij Google en Accenture in Dublin op. Toen deze tijdelijk moesten sluiten tijdens de pandemie, ontstond de eerste versie van CurveCatch. In 2021 werden het bedrijf geselecteerd voor het acceleratorprogramma Start it@KBC en ontving het een beurs van dé beste accelerator in de wereld, Y Combinator in San Francisco. Vandaag bereidt het team zijn eerste investeringsronde voor om te groeien en uit te breiden naar onder andere Nederland en Duitsland.
Meer info: 0473/37.09.21 of https://www.curvecatch.com.
CURVECATCH
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.