Mitsubishi Fuso onthult elektrisch testvoertuig eCanter van volgende generatie

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC, Kawasaki City), presenteerde testvoertuigen van de volgende generatie eCanter op de Kitsuregawa Proving Ground van het bedrijf. Na de lancering van Japans eerste in serie geproduceerde volledig elektrische lichte eCanter-truck in 2017, introduceerde MFTBC in 2020 een verbeterd model met geavanceerde veiligheidsvoorzieningen voor de Japanse markt. Momenteel gaat het bedrijf verder met de ontwikkelings- en testfasen van zijn volgende generatie eCanter. Dit massaproductiemodel zal verdere upgrades krijgen op het gebied van actieradius en veiligheidsvoorzieningen en zal worden aangeboden met een uitgebreide reeks variaties die aan uiteenlopende transportbehoeften voldoen. De truck is getest onder zware omstandigheden in zowel warme als koude klimaten in binnen- en buitenland. Rijtesten over een totale afstand van meer dan 1 miljoen km zullen voltooid zijn tegen de officiële lancering.
Sinds de eerste lancering in 2017 ondersteunt de eCanter de logistieke behoeften van verschillende bedrijven in de kledingindustrie, meubelverkoop, gezondheidszorg, krantendistributie, voeding en entertainment. Tot nu toe zijn er meer dan 350 voertuigen geïntroduceerd in Japan, Europa, de Verenigde Staten, Australië en Nieuw-Zeeland. Die hebben gezamenlijk een afstand van meer dan 4,5 miljoen km afgelegd. De eCanter heeft bijgedragen tot de duurzaamheidsdoelstellingen en CO2-neutraliteit van vele bedrijven.
De eCanter is de in serie geproduceerde volledig elektrische vrachtwagen van MFTBC. Aangezien de eCanter met zijn elektromotor plaatselijk emissievrij is en minder lawaai en trillingen produceert in vergelijking met conventionele voertuigen met dieselmotor, is hij bijzonder geschikt in binnensteden en voor werkzaamheden in de late nacht en de vroege ochtenduren. Het voertuig valt onder de klasse van 7,5 ton bruto-voertuiggewicht en verzekert een actieradius van ongeveer 100 kilometer per lading. De elektrische aandrijving bestaat uit een motor (maximumvermogen: 135 kW; maximumkoppel: 390 Nm) en zes lithium-ion batterij-packs met hoog voltage (370 V, 13,5 kWh). Met snellaadstations heeft het voertuig ongeveer 1,5 uur nodig om volledig op te laden.
MFTBC kondigde eerder plannen aan om alle nieuwe modellen voor de Japanse markt tegen 2039 te elektrificeren en de overgang naar CO2-neutraliteit te versnellen. Het bedrijf verhoogde dan ook zijn investeringen in de ontwikkeling van EV-infrastructuur. Sinds 2021 installeert MFTBC snelladers met hoog voltage, een EV-werkplaats en batterijtestbanken om lithium-ionbatterijen te demonteren en te analyseren op de Kitsuregawa Proving Ground. De nieuw geïnstalleerde EV-werkplaats is toegerust met een testbank om de externe stroomvoorzieningsfuncties van de eCanter te controleren in geval van een natuurramp. Bij Kitsuregawa zijn ook andere bestaande faciliteiten ontwikkeld om hoogspanningsonderdelen van EV te evalueren en de rijfuncties van elektrische vrachtwagens te controleren.
MFTBC is voor 89,3% in handen van Daimler Truck AG en voor 10,7% van verschillende bedrijven uit de Mitsubishi-groep.
Meer info: http://www.daimler.com.
DAIMLER TRUCK BELUX N.V.
DAIMLER TRUCK AG
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.