SipWell haalt Joris Van Hoecke aan boord om particuliere markt beter te dienen

02/11/2021 OM 08:29 - Luc Willemijns
Sipwellvanhoecke okt2621

SipWell N.V. (Londerzeel), de Belgische marktleider in flessenwaterkoelers, heeft Joris Van Hoecke aan boord gehaald. Als e-commerce manager zet hij in op de verdere digitalisering van het bedrijf om zo de Belgische consument nog beter te bereiken en te bedienen. De aanwerving van Van Hoecke past in de strategie van SipWell om verder te groeien op de particuliere markt en de waterkoelers niet alleen naar bedrijven, maar ook naar de Belgische huishoudens te brengen.

SipWell is al jaren de Belgische marktleider in waterlevering met waterkoelers. Het bedrijf bottelt jaarlijks zo’n 25 miljoen liter water dat uit de eigen zes bronnen ontspringt. Die bronnen bevinden zich onder het hoofdkantoor in Londerzeel. SipWell bestaat intussen bijna 30 jaar en heeft meer dan 40.000 waterfonteinen in de markt staan. 80 procent van die waterfonteinen wordt geleverd aan bedrijven.

De corona-crisis maakte duidelijk dat SipWell er goed aan deed om de B2C-strategie verder uit te bouwen. Door het stijgend aantal thuiswerkers werd de vraag naar water bij bedrijven kleiner, maar stonden steeds meer mensen open voor een eigen waterkoeler in huis. Met een markt van 4,8 miljoen gezinnen wil SipWell zijn producten naar de Belgische huishoudens brengen.

Daarom wordt Van Hoecke (34) aan boord gehaald. Als e-commerce manager zal hij de digitale aanpak van het bedrijf verder uitbouwen. Nadat hij in 2011 een eigen e-commerce bedrijf oprichtte en nadien aan de slag ging bij allerlei initiatieven, krijgt Van Hoecke bij SipWell de kans om de sterke B2C- en e-commerce-ambities waar te maken.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.