Stellantis presenteert SUSTAINera en uitgebreide remanufacturing-strategie

Op de Rematec-vakbeurs in Amsterdam heeft Stellantis de aandacht gevestigd op zijn uitgebreide remanufacturing-strategie en zijn SUSTAINera-productlijn. De onderneming bekrachtigde zijn toewijding aan remanufacturing en streeft naar een CO2-netto nul tegen 2038. Bovendien is South America SUSTAINera genomineerd als één van de beste Remanufacturers van het jaar in de categorie Business Innovation.
De strategie van Stellantis voor de circulaire economie en remanufacturing is gebaseerd op de 4R-aanpak: Remanufacturing, Repair (reparatie), Reuse (hergebruik) en Recycle. Dat is een cruciaal onderdeel van de inspanningen om de levensduur van producten te verlengen en duurzame alternatieven in het after-sales reserve-onderdelenassortiment te bieden. Stellantis streeft naar een CO2-netto nul tegen 2038 en een omzet van meer dan 2 miljard euro in de circulaire economie tegen 2030, waarbij remanufacturing een essentieel onderdeel is om deze doelstellingen te bereiken.
Het bedrijf presenteerde twee voertuigen op Rematec: de Peugeot e-208 met zijn herbruikbare hoogspanningsbatterij en de Citroën "Oli"-conceptauto, die een Design for Circular Economy-aanpak vertegenwoordigt.

SUSTAINera, een merk van Stellantis, biedt een breed assortiment van 13.000 gereviseerde auto-onderdelen over 37 verschillende productlijnen. De SUSTAINera REMAN-onderdelen verminderen het gebruik van grondstoffen gemiddeld met 60% tot 95% en verminderen de CO2-uitstoot met 30% tot 80% in vergelijking met de productie van nieuwe onderdelen.
In 2022 groeide de wereldwijde verkoop van gereviseerde onderdelen van SUSTAINera met 19%. Als onderdeel van het Stellantis Dare Forward 2030 strategisch plan, heeft het bedrijf als doel om tegen 2030 meer dan 2 miljard euro omzet te realiseren met haar circulaire economie activiteiten.

Stellantis' inspanningen in Zuid-Amerika werden erkend op Rematec, waar de regio werd genomineerd als één van de beste Remanufacturers van het jaar in de categorie Business Innovation. De onderneming was de eerste autofabrikant in de regio die een REMAN-assortiment lanceerde.
Meer info: https://www.stellantis.com.
STELLANTIS N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.