TRIC N.V.

20/05/2009 OM 09:07 - Luc Willemijns
Placeholder

TRIC N.V. (Kuurne), dat gespecialiseerd is in promo- en werkkledij voor KMO's, verenigingen en scholen, heeft zijn uitgebreide accommodatie annex showroom in de industriezone Vijverhoek ingehuldigd. Een en ander is het gevolg van de verruiming van het assortiment. Zo profileert TRIC zich voortaan als aanbieder van totaaloplossingen. De onderneming structureerde zijn nieuw productenporfolio in drie divisies, met name Office (representatiekledij voor op beurzen en voor zaalpersoneel (hotels, restaurants)), Food & Horeca (kledij en schoenen voor keukens en voedingszaken) en Care (kledij en schoenen voor de verzorgings- en medische sector). Pas in 2002 wijzigde de onderneming zijn vennootschapsbenaming in TRIC N.V. Initieel werd het familiebedrijf na de Tweede Wereldoorlog opgericht als Tricofor, dat bedrijvig was als groothandel in breigoederen dames-heren-kinderen. Onder impuls van Greetje Verbeke, kleindochter van oprichter Gerard Pinnoo, werden de activiteiten in eerste instantie richting confectie van kinderkledij geheroriënteerd. In 2004 wordt, onder invloed van de bikkelharde concurrentie uit de lage loonlanden, de kindercollectie volledig afgebouwd. Via TRIC Promo (gestart als gymcollectie voor scholen maar intussen uitgegroeid tot een volwaardig aanbod gepersonaliseerde kleding en textiel voor verenigingen en KMO's), TRIC Work (werkkledijcollectie, met de distributie van het Deense Engel workweer als vlaggenschip) en TRIC Shoes (veiligheidsschoenen), groeide de onderneming door tot aanbieder van een totaalassortiment. De hele uitbreidingsoperatie vergde een investering van 300.000 euro. Vorig jaar boekte TRIC N.V. met 5 medewerkers een omzet van 1,1 miljoen euro. Meer info: 056/37.76.56 of http://www.tric.be.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.