TOURING

Automobilistenorganisatie Touring, die 900.000 leden telt en 225.000 gezinnen met een reisbijstandsaansluiting, herprofileert zich als "dé specialist in mobiliteit". Die nieuwe strategie wordt verzinnebeeld door een nieuwe visuele identiteit, zeg maar een nieuw logo waarin enkel de naam "Touring", het kroontje en de basiskleuren blauw en geel werden behouden, alsook een aantal nieuwe initiatieven. Deelname aan ARC Europe, een netwerk waarin de belangrijkste automobielclubs van Europa zich hebben verenigd en gezamenlijk 13.000 wegenwachters inschakelen, stelt Touring in staat zijn verplichtingen als specialist in de mobiliteit over de landsgrenzen heen na te komen. Daarnaast introduceert de automobilistenvereniging een aantal nieuwe producten en diensten ter bevordering van de mobiliteit op basis spitstechnologie. Met SMS Push wordt volgende maand een dienst gelanceerd waarbij de automobilist automatisch alle verkeersinformatie over een traject naar keuze via zijn GSM krijgt doorgestuurd op het tijdstip dat hij of zij zelf bepaalt. Via SMS Pull (te bereiken via het verkorte Proximus-nummer 3722) kunnen de chauffeurs non-stop verkeersinfo per SMS ontvangen. Derde nieuwe dienst van Touring die eerlang zijn verschijning maakt is Route Planner. Die stippelt het ideale reistraject uit en verstrekt actuele verkeersinformatie in binnen- en buitenland. Deze informatie is beschikbaar via het Internet of kan ook op de GSM worden ingesproken. Nieuw in het aanbod reisbijstandsproducten, ten slotte, is Touring Family, een verbeterde versie van het oorspronkelijke Touring Reisbestand voor Personen en Voertuigen. Meer info: 02/233.22.02 of http://www.touring.be.