The Creative Stores bundelt IT met communicatie-expertise

01/09/2009 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

The Creative Stores, waaronder het drie jaar terug opgerichte De Reclamewinkel sinds begin dit jaar actief is, mikt als ICT-marketing-bedrijf in hoofdzaak op marketeers en sales-verantwoordelijken in zowel B2B- als B2C-omgeving. Voornaamste concurrentiewapen daarbij is dat de groeibeluste KMO onder eigen dak op zowel marketing-, media- als ICT-ervaring kan terugvallen. De technologische ondersteuning van de marketing-communicatie geldt als kerncompetentie, stellen Patrick Bosteels, Jürgen Coetsiers en Luc Van Aken, de drijvende krachten en aandeelhouders van The Creative Stores, in koor. “Ambitie is overigens, in eerste instantie nationaal maar later eventueel ook over de grenzen heen, als marktreferentie in de sector van de web-marketing-ontwikkeling uit te groeien,” zo luidt het. In Amsterdam werd alvast een eerste buitenlandse vestiging geopend. In India staat een offshoring-initiatief in de steigers.

Vaak blijven communicatie- en IT-expertise twee gescheiden werelden. Niet zo bij Internet-marketing-bureau The Creative Stores dat de “best of both worlds” verenigt. Zo heeft managing partner - technology partner Jürgen Coetsiers, verantwoordelijk voor het technologieplatform bij The Creative Stores, een soliede IT-bagage. Managing partner Patrick Bosteels, fotograaf-cineast van vorming, is gespecialiseerd in visuele en grafische communicatie terwijl managing partner - client services director Luc Van Aken bijzondere marketing-ervaring in de TV- en tijdschriftenwereld aandraagt. “Opzet van The Creative Stores is technologie en creativiteit in de meest efficiënte en optimale communicatie-mix te bundelen. Dat gebeurt on-line via het Internet om zodoende de strategische communicatiemogelijkheden maximaal te ontginnen,” verduidelijkt Jürgen Coetsiers. Recent kende Brustart, het startersfonds van de Gewestelijke Investeringsmaatschappij voor Brussel (GIMB), aan The Creative Stores een achtergestelde lening toe om zijn groei-ambities te ondersteunen. Blijkbaar terecht, want in de eerste duizend dagen van zijn bestaan wist The Creative Stores ronkende namen als klant aan te trekken zoals HP, Stella Artois, Microsoft, Skynet Belgium, Xeikon, Universal Music Belgium, Adobe, Fedict, Securitas, …

ROMI centraal

Centraal in de dienstverlening van The Creative Stores is de ROMI (return on marketing investments) voor de klant. Zo selecteert het web-marketing-bureau de meest geschikte communicatiedrager voor virale campagnes, interactieve websites, mobiele applicaties of een breder platform voor een geïntegreerde campagne. Bij dat alles slaat de KMO de brug tussen marketing, sales, IT en CRM.

Luc Van Aken: “The Creative Stores is meer dan een zuiver Internet-marketing-bureau. Waar de meeste concurrenten zich beperken tot een 360°-ontwikkeling van Internet-campagnes, koppelt The Creative Stores, dankzij zijn technologische expertise, de marketing-resultaten met de achterliggende backoffice-systemen, zoals bijvoorbeeld een CRM-applicatie. Zodoende kan op de geleverde marketing-inspanningen van meetaf worden gekapitaliseerd.

Interactiviteit

Interactiviteit is vaak de gemene deler in de Internet-marketing-projecten onder beheer van The Creative Stores. Ongeacht of het nu gaat om projecten die zich toespitsen op interactieve lokale content-integratie, on-line brand performance management of mobile game development. “Belangrijk is een dialoog op te bouwen tussen merk (product of dienst) en de doelmarkt. Uitdaging is een conversatie met de doelmarkt rond de “brand” op te bouwen, aan te zwengelen en te onderhouden. Een dialoog opstarten kan iedereen, aanhouden is stukken moeilijker. Dat kan best via een mix van technologie en marketing,” zo nog Van Aken.

Daartoe schakelt The Creative Stores resources in die inhaken op de behoeften van de klant. “Voor gebruik van bijvoorbeeld Flash-technologie omdat toevallig dergelijke expertise onbenut in huis voorhanden is, wordt gepast. Overigens staat Flash niet meteen synoniem voor betere scores in de zoekmotoren. Idem dito wat HTML betreft, waarin veel websites zijn gebouwd. Die technologie zorgt voor web-presence, maar ook voor niet meer dan dat,” weet managing partner Patrick Bosteels.

Groeidynamiek bestendigen

Tijdens boekjaar 2008-2009, noteerde The Creative Stores een omzet van 1,2 miljoen euro. Voor het lopende boekjaar kondigt zich een nagenoeg verdriedubbeling van dat cijfer aan, aldus onze gesprekspartners. Het concept zich te positioneren middenin de polarisatie tussen de ontwikkeling van web-applicaties vanuit IT-hoek enerzijds, vanuit marketing-oogpunt anderzijds, blijft duidelijk niet van succes gespeend. “Onze ambitie bestaat erin het web-marketing-concept van The Creative Stores op termijn internationaal uit te rollen. In Amsterdam werd onlangs een eerste vestiging buiten de landsgrenzen geopend. Na eerdere ervaring met offshoring in Argentinië staat de oprichting van The Creative Stores Delhi intussen in de steigers. Naast het kostprijsaspect, noopt ook de krapte aan IT-skills tot offshoring”, besluit Jürgen Coetsiers.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.