Jonge ondernemers starten Internet Marketing School!

10/08/2010 OM 01:40 - Jonathan Gillyns
Placeholder
NULL

Deze dagen zijn KMO’s massaal online aanwezig, met resultaat. Online marketing vormt binnen de huidige marketingaanpak een sterk communicatiekanaal. Maar KMO’s stappen gemakkelijk naar online marketingbureau’s waar ze zich blindelings laten begeleiden. Hier wil de Internet Marketing School (IMS) de kracht van internetmarketing aantonen en de bedrijfsleiders hierbij kennis laten maken met de nieuwste trends en technologieën en de manier om dit eventueel zelf aan te pakken.

Jan-Willem Vanhaelewyn (23), pas afgestudeerd aan de KHLeuven waar hij marketing volgde, is mede-oprichter van IMS die bestaat uit hem en Jonathan Gillyns. “De reclame die je wil, wanneer je wil. Daar zijn we nu mee bezig. En het internet is daar een ideaal platform voor.”

Hoe ben zijn jullie je gaan interesseren in online marketing?

Jan-Willem: De stap was niet echt groot om te maken. Tijdens mijn studies marketing ben ik me al gaan interesseren in online marketing. Samen met mijn vader (Freddy Vanhaelewyn, bedrijfsleider van Vanhaelewyn Consulting) heb ik dat dan ook in de praktijk kunnen omzetten. Zo zijn we bijvoorbeeld tot een veel evidentere URL dan vanhaelewyn.be gekomen. We dachten na over waar we mee bezig waren en op welke regio we ons toespitsen. Zo is pc-leuven.be geboren. Sinds die ingreep zijn de bezoekersaantallen aanzienlijk gestegen.

Is daaruit dan het idee ontstaan om dat ook mogelijk te maken voor andere KMO’s?

Dat klopt. Door die kleine investering te doen in die nieuwe domeinnaam, hebben we veel nieuwe klanten gekregen. Maar wij hebben die ingreep kunnen doen omdat we een achtergrond in de informatica hebben. Dat heeft als voordelen dat we zelf onze website kunnen onderhouden, e-mailcampagnes voeren en vooral ook de marketing kunnen beheren. Daardoor vallen die investeringen best mee. Het idee is dan ontstaan dat elke KMO dat zou moeten kunnen zonder al te grote investeringen te doen of zonder een stevige informatica achtergrond.

Hoe gaat het aanleringsproces dan in z’n werk?

KMO’s weten vaak niet hoe hieraan te beginnen of dat outsourcing te duur is en ze alles zelf moeten doen. Ook KMO’s die al beizg zijn met internetmarketing maar de laatste trends en nieuwe media op de voet willen volgen of hun aanpak nog willen versterken. We leren de KMO’s wat de mogelijkheden zijn binnen de online marketing. Kortom, we willen de markt sensibiliseren en klaarstomen voor wat er zal komen. Elke KMO kan hogere winst halen uit zijn online marketingbeleid door de huidige aanpak te optimaliseren. Daarvoor dient die cursus.

En de cursus zelf?

De cursus zelf gaat van start op 14 september en duurt zes weken en zal doorgaan in de gebouwen van de Katholieke Hogeschool Leuven. Voor 495 euro kan je je inschrijven. Het is vanzelfsprekend dat hier ook wat voordelen aan verbonden zijn. Zo krijg je bijvoorbeeld aan 340 waardebonnen dankzij onze samenwerking met verschillende partners als De Vlaamse Ondernemer (DVO – iTel), Hostbasket, KHLeuven en ook Google zorgt voor verschillende voordelen naar onze cursisten toe.

Door wie worden die lessen gegeven?

De lessen worden door verschillende docenten gegeven. Het zijn mensen die dagelijks met hun vak professioneel bezig zijn. Zo hebben we Georges Dockx (o.a. Stichting Marketing) die de introductie van de online marketing zal verzorgen en uitleg geeft waar KMO-ondernemerschap en Marketing samenkomen. Maar onder andere ook Clo Willaerts (Sanoma magazines) voor Social Media, Robbie Cop (WDM Belgium) voor Content en Analytics, Kenny Van Beeck (Emailgarage) voor e-mailmarketing en Steven Vandooren die meer zal uitleggen over de optimalisatie van je website en aanwezigheid bij de zoekmachines.


Is er een garantie op succes?

Neen, dat hangt van vele factoren af. Maar de kans dat je geen succes hebt is quasi nihil. Indien de cursus zijn vruchten nog niet zou afwerpen bij onze cursist, zorgen we achteraf ook voor follow-up en in indien gewenst persoonlijke begeleiding.

Jullie hebben al een aantal inschrijvingen bekomen, wat brengt de toekomst als het aanslaat?
Indien onze formule succesvol is, komen we zeker met een tweede cursus. Maar er zullen nog enkele kinderziektes zijn die eruit moeten. Die zullen we wel te weten komen na de eerste weken van de cursus.

Stel, ik ben geïnteresseerd. Wat moet ik weten qua praktische informatie?

De cursus bestaat uit 6 avonden en vind in eerste instantie plaats in Leuven.
Elke cursist doet een kleine investering van 495 euro (BTW excl.) en krijgt 340 euro terug in waardebonnen (.be adres, hosting, 50 euro advertentietegoed van Google, 50 euro lidgeldkorting bij DVO,…).

Meer info en inschrijvingen: www.internetmarketingschool.be
Of info@internetmarketingschool.be

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.