Veel Vlaamse ondernemers onderschatten de economische impact van internet.

10/08/2010 OM 03:29 - Christophe Volon
Placeholder
NULL

Nederlanders zijn mondig maar ook op het internet hebben ze een afgetekende voorsprong op Vlamingen. Vooral Vlaamse KMO’s onderschatten nog de economische impact van het internet. Tot deze conclusie kwamen Wouters & Volon na tientallen workshops en hun intensieve samenwerking met Nederlandse en Vlaamse bedrijven.

Internet kan een bedrijf maken …

Mond aan mond reclame blijft de beste publiciteit. Door middel van websites, sociale netwerken, blogs, … bereikt men met een paar clicks duizenden belanghebbenden. Als bedrijf is het eenvoudig en budgetvriendelijk om een positief imago te creëren en interessante discussies in het leven te roepen. Buzz marketing, viral marketing, SEO, … klinken echter bij vele bedrijven nog onbekend in de oren.

Maar kan een bedrijf ook kraken!

Vele bedrijven kennen en bewaken hun online identiteit niet. Zelfs als enkele ontevreden klanten een groep starten op een populair sociaal netwerk, weten vele bedrijven niet hoe ze hier mee moeten omgaan. Het bewaken van de online identiteit is een zaak van alle werknemers van een bedrijf. Het is belangrijk dat een onderneming een duidelijke online policy uitwerkt en deze richtlijnen communiceert naar zijn werknemers.

Internet als budgetvriendelijk alternatief

Internet biedt in een handomdraai toegang tot informatie bij potentiële en bestaande klanten, leveranciers, concurrenten, nieuwe medewerkers en andere publieksgroepen. Op internet vindt men volwaardige alternatieven voor alle klassieke communicatiekanalen. Toch zijn er nog veel bedrijven die de overstap niet gewaagd hebben en vasthouden aan klassieke en duurdere marketing en rekruteringsmedia. Zo missen ze interessante generaties die opgegroeid zijn met social media en internet.

Anticiperen is de boodschap.

Consumenten controleren steeds vaker bedrijven en hun aanbod via zoekmachines en sociale netwerken. Misnoegde consumenten publiceren maar al te graag hun negatieve bevindingen op discussieforums. Duidelijke richtlijnen, anticiperen op discussies en het bewaken van het imago van het bedrijf op het internet versterken de concurrentiepositie van een bedrijf op nationale en internationale markten.

Voor meer info kan u terecht bij Christophe Volon, Wouters & Volon bvba, christophe@adver-online.be, tel 053 41 63 82.

Wie zijn Wouters & Volon bvba?
In juli 2007 gingen Wouters & Volon bvba een samenwerkingsovereenkomst aan met het Nederlandse Adver-Online BV en startten met het commercialiseren van het Adver-Online communicatiemodel in Vlaanderen.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.