Range Rover 2011 bevestigt status in luxe-SUV-segment
De Range Rover 2011 profileert zich als één van de meest complete luxewagens in het segment van de luxe-SUV’s.
De nieuwe krachtbron TDV8 4.4 liter met parallel-sequentiële turbo’s, die de TDV8 3.6 liter vervangt, bezorgt de Range Rover een verbruik dat voor het eerst beneden de 10 liter per 100 kilometer blijft (9,5 liter op precies te zijn).
Met 313 pk en een maximumkoppel van 700 Nm, noteert de nieuwe krachtbron een CO2-uitstoot die met 14% wordt teruggedrongen.
Dankzij een nieuwe, elektronisch gestuurde ZF 8HP70 8-traps automatische transmissie sprint de Range Rover van 0 naar 100 km/u in ongeveer 7,7 seconden. Accelereren van 80 naar 120 km/ duurt amper 5,1 seconden.
Nieuw is de implementatie van e_TERRAIN TECHNOLOGIES, die speciaal werden ontworpen om de emissies en het verbruik van Land Rover-voertuigen te verlagen zonder in te boeten op luxe of terreincapaciteiten.
Onder de motorkap heeft de Range Rover, zoals gezegd, de 4,4 liter TDV8-motor die 14% minder CO2 uitstoot (253 g/km in plaats van 294 g/km) dan de 3,6 liter TDV8.
De nieuwe TDV8 voldoet ook aan de recentste EU5-emissienorm, die veel lagere HC-, CO2- en NOx-emissiewaarden oplegt.
Door de cilinderinhoud met 20% te verhogen ten opzichte van de 3,6 liter TDV8, werd een lager specifiek vermogen verkregen dat in een veel lager NOx-uitstoot resulteert.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.