Q-PRISM'AX stroomlijnt installatie- en service-processen

Bedrijven in de installatie- en service-sector staan steeds meer onder druk. In deze nieuwe tijden verwachten klanten een volledige service: van prijsafspraken over installatie tot dienst na-verkoop en onderhoud. Q-PRISM’AX (Project, Installation and Service Management Automation for Microsoft Dynamics AX) helpt u bij deze dagelijkse taken.
Beheer van bij het begin van het sales-traject alle relevante informatie en configureer je offerte op maat van de klant.
Maak gebruik van alle gekende informatie om je projectstructuur en behoeften op te bouwen en je service-contracten en portfolio automatisch te genereren.
- Volg opportuniteiten en openstaande offertes op en contacteer klantenrelaties op het gepaste tijdstip.
- Beheer vanaf de offertefase alle relevante informatie die tot het einde van het traject kan worden geraadpleegd en aangevuld.
- Gebruik flexibele tools om een projectofferte op maat van de klant aan te maken, gebaseerd op historische projectinformatie en gebruik makend van de voorgedefinieerde configuraties.
- Bereken haarscherp kosten en opbrengsten.
Project management
Een snel veranderende markt met marges die onder druk staan, vraagt om een groot aanpassings- en onderscheidend vermogen.
Van zodra het contract opgemaakt is, kan de uitvoering van het project worden opgevolgd. In deze opvolging kan je materialen beheren en resources inplannen.
Op basis van de actuele gegevens kunnen bijsturingen in kaart worden gebracht. Zo kunnen budgetsimulaties uitgevoerd worden om onverwachte implicaties voor te zijn.
Maak op basis van de offerte de projectstructuur aan en voeg budgetinformatie toe.
- Beheer op project het volledige team: interne projectmedewerkers, externe partners en klanten.
- Zoek op basis van skills en capaciteit en de geschikte medewerkers.
- Reageer proactief op afwijkingen met betrekking tot het budget, de timing en de scope op basis van Actuals, Estimate To Complete (ETC)- en Estimate At Completion (EAC)-informatie.
- Factureer activiteiten, materialen en kosten op basis van de afspraken en de actuele prestaties.
- Hou ten allen tijde een 360°-projectoverzicht.
Service-management
Na het uitvoeren van de installaties kunnen klanten optimaal bediend worden door het nakomen van service agreements en door het opvolgen van service incidents.
Gepresteerde diensten worden vergeleken met garanties en service-contracten die tot de juiste factuur leiden.
- Maak automatisch je service-portfolio aan op basis van het contract, al dan niet aan een installatieproject gelinkt.
- Registreer informatie met betrekking tot service-locaties en service-objecten, definieer service object-attributen en onderhoud deze gegevens gedurende de ganse levensloop van de service-objecten.
- Registreer incidenten op basis van relevante informatie zoals service account, service location, service object en bepaald of het incident gerelateerd is aan een service-contract of een garanatie-overeenkomst.
- Volg service calls op en maak service-opdrachten aan indien on-site interventies vereist zijn en plan relevante resources snel en flexibel in.
- Voer optimaal onderhoud uit via de informatie vanuit het systeem.
- Stuur service-opdrachten rechtstreeks naar uw buitendienst-medewerkers door. Blijf op de hoogte van de on-site informatie door mobiele oplossingen zoals laptop, PDA en GSM.
QURIUS BELGIUM N.V.
MICROSOFT B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.