Ferry-verkeer tussen Zeebrugge en VK kijkt tegen extra-vaartijd aan
Een aantal secundaire scheepvaartroutes (lees: ferryverkeer, nvdr.) tussen de haven van Zeebrugge en het Verenigd Koninkrijk doorkruisen momenteel de windmolenparkzone voor de Belgische kust.
Het Agentschap MDK, voluit Intern Verzelfstandigd Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust, dat onder meer verantwoordelijk is voor de veiligheid en de vlotheid van het scheepvaartverkeer naar de Vlaamse havens, overweegt in zijn advies aan de International Martitime Organisation (IMO) aan te bevelen om de betrokken secundaire scheepvaartroutes langs de windmolenparkzone om te leiden.
“In concreto betekent dat voor het ferryverkeer tussen Zeebrugge en Groot-Brittannië een extra-vaartijd van 20 tot 30 minuten,” erkent Jacques D’Havé, administrateur-generaal van het MDK.
Bedoeling is de nieuwe regelgeving vanaf volgend jaar te implementeren. Dat de ferry-operators weinig opgezet zijn met het initiatief, valt te begrijpen.
Voorts wordt het afwachten wat de impact van een en ander op de haven van Zeebrugge zal zijn.
Naburige concurrerende havens zullen immers niet nalaten de nieuwe situatie in hun prospectie-inspanningen mee te nemen.
HAVEN VAN ZEEBRUGGE
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.