Proofpoint breidt aanbod Information Protection uit met Cross-Channel DLP-mogelijkheden als antwoord op GenAI-realiteit
Proofpoint Inc., een toonaangevend bedrijf op het gebied van cybersecurity & compliance en erkend in het 2024 Gartner® Peer Insights™ Voice of the Customer voor Data Loss Prevention-rapport als Customers' Choice, stelt Data Loss Prevention (DLP) Transform, inclusief GenAI-use cases, algemeen beschikbaar.
Vandaag de dag worstelen bedrijven met de beperkingen van legacy DLP-oplossingen die gefragmenteerd zijn over kanalen en niet zijn ontworpen voor het aanpakken van de meest problematische use cases van het moment. Denk aan insider-risico’s, het beschermen van cloud-gegevens en het controleren van het aanvaardbare gebruik van GenAI-tools, zoals copilots en chatbots. Uit recent onderzoek van Proofpoint blijkt dat 70% van de security professionals zichtbaarheid in gevoelige data, gebruikersgedrag en externe dreigingen als belangrijkste vaardigheden voor hun DLP-programma ziet.
In tegenstelling tot legacy-oplossingen die gelimiteerd zijn tot de-classificatie of puntoplossingen die zich beperken tot één kanaal, werkt Proofpoint Information Protection in alle belangrijke kanalen: e-mail, cloud, endpoint en web. De oplossing gebruikt drie kritieke analytische mogelijkheden, zoals gebruikersgedrag, AI-ondersteunende data-classificatie en dreigingscontext.
Dat stelt meer dan 6.000 organisaties, waaronder meer dan de helft van de Fortune 100, in staat om alle drie de belangrijkste soorten risico’s op dataverlies te beperken: nalatige gebruikersfouten, exfiltratie door dreigingsactoren en diefstal door kwaadwillende insiders. DLP Transform brengt - in één economisch aantrekkelijk pakket - een cloud native-architectuur samen die gebruikersgedrag en inzicht in content analyseert om snel datarisico’s over kanalen heen te beoordelen en er bescherming tegen te bieden. Het in staat stellen van organisaties om hun DLP-point oplossingen, tools voor risico’s van insiders en hun cloud DLP of CASB te consolideren in één architectuur, agent en interface is cruciaal. Daarnaast is het toevoegen van mogelijkheden en channel-dekking naarmate hun programma’s voor dataverlies en risico’s van insiders zich ontwikkelen, belangrijk.
De onzekerheid die gepaard gaat met de explosie van GenAI-tools geeft de consolidatie van DLP-tools een nieuwe urgentie. Het verlies van data aan één partij is al erg genoeg. Maar gezien de neiging van GenAI-tools om hun modellen te trainen op door gebruikers ingediende data en hun drang tot het vrijgeven van gevoelige informatie via prompt engineering, zorgt dat het lekken van gevoelige data naar een GenAI-tool gelijk staat met het openbaar maken ervan.
Ter voorkoming van het schenden van privacy- en bedrijfsschendingen en om ervoor te zorgen dat vertrouwelijke informatie en klantgegevens niet worden geüpload naar GenAI-tools en chatbots, hebben veel organisaties beleidsregels voor aanvaardbaar GenAI-gebruik. Dergelijke regels zijn alleen bijna niet te implementeren zonder inzicht in de inhoud en het gedrag van medewerkers. Proofpoint DLP Transform stelt organisaties in staat tot het afdwingen van deze beleidsregels voor alle kanalen door interacties met GenAI-tools toe te staan en te verbieden op basis van gebruikersgedrag, inhoud en de afkomst van data.
In tegenstelling tot botte tools zoals legacy DLP-oplossingen of web filtering die het gebruik van GenAI-toepassingen volledig blokkeert, kan Proofpoint interacties chirurgisch toestaan en weigeren op basis van het gedrag van medewerkers en de content die wordt ingevoerd. Incidenten zoals het uploaden van broncode-bestanden of het plakken van intellectueel eigendom van het bedrijf kunnen worden gedetecteerd, geblokkeerd en van een waarschuwing worden voorzien. Daarnaast kunnen eindgebruikers worden herinnerd aan het bedrijfsbeleid voor acceptabel gebruik om het bewustzijn en de naleving van het beleid te versterken.
Meer info: 00-44/118.402.5900 of https://www.proofpoint.com
PROOFPOINT BENELUX B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.