Telenet for Business introduceert Cloudoffice

Met CloudOffice introduceert Telenet for Business een nieuwe oplossing in de cloud die 80% van de ICT-noden van de KMO afdekt, aldus John Myklebust, director Datacenter, Hosting & Cloud. Voor CloudOffice maakt Telenet gebruik van de eigen hosting-expertise, die het in 2008 aan boord haalde met de acquisitie van Hostbasket, de beveiligingstechnologie van het in 2010 overgenomen C-Cure alsook de technologie Webbuilder (Microsoft) en Nomadesk. Laatstgenoemde levert eenvoudige en veilige on-demand bestandsdeling-software voor de integratie van geavanceerde cloud-technologie in het bestaande soft- en hardware-aanbod.
CloudOffice heeft als bedoeling Telenet’s rol binnen de opgang van cloud-technologie in B2B-omgeving te versterken.
De telecom operator positioneert CloudOffice als een hybride communication- (lees: voice, nvdr.) en collaboration (lees: mail, nvdr.)-oplossing.
Op termijn is het Telenet erom te doen zijn communicatie- en collaboratieplatform breed in de markt ter beschikking te stellen van de ontwikkelaars van bedrijfsapplicaties.
Dit alles binnen gecustomiseerde bedrijfsnetwerken die van de “best of both worlds” van de publieke en private cloud gebruik maken.
“In die omgeving willen we met CloudOffice een standaardbod met hoge SLA’s vermarkten in combinatie met lokale applicaties,” zo nog Myklebust.
Inspelen op het “Kantoor van de Toekomst”
De moderne business-omgeving wordt met de dag elektronischer. Web-toegang is een conditio sine que non, terwijl de nieuwe “BYOD” (Bring Your Own Device”)-trend de synchronisatie van bedrijfsdata in real-time opdringt.
Bovenop de uitwisseling van bestanden en documenten enerzijds en het elektronisch berichtenverkeer anderzijds, enten zich de bedrijfsapplicaties die eender wanneer, eender waar, constant ter beschikking moeten staan.
CloudOffice is Telenet’s antwoord op die nieuwe bedrijfsmatige behoeften. Cloud Office Basic is als eerste model beschikbaar.
Voor de prijs van 13,50 euro per maand per gebruiker omvat Cloud Office Basic 24/7 toegang tot de gewone kantoorapplicaties, e-mail- en agendafunctionaliteit (25 GB), document sharing-functionaliteit, een domeinnaam alsook een eenvoudige tool voor het bouwen van een website en een lokale 24/7-helpdesk.
“Inmiddels verkeren de onderhandelingen in een verregaand stadium om die functionaliteiten te verrijken met applicaties zoals e-accounting, video-surveillance, e-Invoicing en cloud-scanning (UnifiedPost),” onthult John Myklebust.
Voor iets grotere KMO’s heeft Telenet een meer gecustomiseerde oplossing in voorbereiding, met name Cloud Office Plus.
Bovenop de mogelijkheden van Cloud Office Basic, krijgt Cloud Office Plus extra tools mee, zoals e-mail archivering, video- en voice-communicatie op basis van MS Lync-technologie, een on-line editing tool (Office Web Apps) en een CRM-oplossing.
Omtrent de prijszetting van Cloud Office Plus, dat nog voor het zomerverlof wordt gelanceerd, is momenteel nog geen duidelijkheid.
Wel weet Telenet dat een traditionele IT-omgeving per maand 50 tot 150 euro per device (beheer, backups, licenties, security, …) kost.
“In het KMO-segment zijn ook heel wat gratis oplossingen voorhanden. Die bieden evenwel geen enkele support en leveren op datavlak niet de minste garantie,” merkt Myklebust op.
Hostbasket
Binnen het “CloudOffice”-aanbod speelt het voormalige Hostbasket een centrale rol. Het in 2008 overgenomen hosting-bedrijf werd vorig jaar onder de Telenet-“brand” gebracht.
Hostbasket telt momenteel een 150.000 klanten, waarvoor vooral domeinnamen worden gehost.
Met “CloudOffice” schakelen de hosting-activiteiten van Telenet meer dan een dimensie hoger.
TELENET
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.